Cauta

Haos total. Transportatorii străini, lăsați de autorități să rupă parapeții și podurile

Invazie de camioane ”mastodont” care nu mai respectă nicio regulă în România

Tăcerea Ministerului Transporturilor și a conducerii CNAIR, după apariția informațiilor despre haosul creat de vidul legislativ de la 1 ianuarie, arată o nepăsare crasă. Autoritățile nu au nicio reacție față de banii pierduți de statul român și infrastructura distrusă. Mai mult, în ultimele zile, lipsa controalelor a făcut ca transportatorii să nu mai respecte nicio regulă, provocând, cu gabarite supradimensionate, daune infrastructurii rutiere, podurilor și parapeților, pentru care nimeni nu plătește.

În seara de 4 februarie, vama Giurgiu a fost blocată de un camion străin supradimensionat, care a distrus elementele de siguranță ale copertinei. Culmea este că un angajat al CNAIR a sesizat atât ISCTR, cât și Poliția Rutieră, însă cei de la ISCTR nu aveau baston telescopic pentru măsurarea înălțimii, iar Poliția nu a venit. Cert este că respectivul camion nu avea Autorizație Specială de Transport. În timp ce angajatul CNAIR încerca disperat să cheme autoritățile ca să ia măsuri, alte două camioane cu depășiri de înălțime au acroșat elementele de siguranță ale copertinei și au rămas blocate.

Deblocarea au făcut-o cu lopata dată de șoferul unuia dintre camioane. Angajatul CNAIR a semnalat că a fost sfidată restricția de pe indicatorul rutier, care prevedea o înălțime maximă de 4,5 m, intrându-se cu o înălțime de 5 metri. O parte din componentele lovite au fost sparte și abandonate lângă fostele cabine de control. ISCTR susține că nu are aparate de măsură în dotare și nici competențe, iar Poliția Rutieră nu dă amenzi transportatorilor străini pentru că aceștia nu le achită și atunci rămân cu dosare nerezolvate. Incidente de genul distrugerii infrastructurii din vama Giurgiu se produceau extrem de rar, cam 3 în peste 30 de ani, de exemplu, însă acum sunt 5 pe zi.

Nici bulgarii nu știu de ei

Ieșirea și intrarea prin vama Giurgiu, dar și pe celelalte din și înspre Bulgaria sunt cele mai problematice. Angajații CNAIR spun că, în ultima vreme, se scot din țară toate ”epavele” de camioane și utilaje grele, care pleacă spre Siria și Afganistan, pentru reconstrucția acestor țări. De la intrarea în Schengen, nu numai România a desființat cântărirea vehiculelor grele, ci și Bulgaria, pentru că în țara vecină tarifele erau încasate chiar de vameși. Un alt camion supradimenisonat s-a proptit ieri într-un pod, pe DN6, unde a blocat traficul timp de 5 ore.

Toate aceste lucruri se întâmplă sub privirile nepăsătoare ale autorităților, care nu iau nicio măsură împotriva celor care nu mai respectă nicio regulă, punând în pericol atât participanții la trafic, cât și siguranța podurilor. Din 2022 până în prezent, România se mai confruntă și cu fenomenul camioanelor supraîncărcate din Ucraina, care au distrus aproape toată infrastructura rutieră. Culmea este că în vama cu Ucraina nu există cântare sau cel puțin nu sunt funcționale, astfel că ucrainenii au avut undă verde să încarce cât voiau. Niciun asfalt turnat, oricât ar fi de calitativ, nu poate face față unor tonaje excesive, tocmai de aceea vedem șosele și autostrăzi distruse la scurtă vreme de la inaugurarea lor.

Ministrul Transporturilor doarme

Dată fiind situația financiară extrem de gravă în care se află România în acest moment, refuzul de a încasa miliarde de lei din roviniete, Autorizații Speciale de Transport și din amenzi pentru încălcări ale legislației de către transportatorii români și străini pare halucinant. O măsură urgentă care trebuie luată este schimbarea rapidă a legislației și operaționalizarea cântarelor din vămi. Totodată, spun specialiștii din CNAIR, cu o investiție minimă față de beneficii, se pot instala senzori pe autostrăzi și drumuri naționale, pe lângă cei existenți, și, cu ajutorul unui soft și al unor camere video, se vor putea monitoriza și sancționa toate depășirile de tonaj, care distrug infrastructura rutieră cu o viteză năucitoare.

Ultimele stiri

  • Plantele Care Vindecă Mintea: 7 Remedii Naturale Pentru Echilibru Emoțional
  • A fost semnat Memorandumul de Înțelegere între JP Srbijagas și SNTGN Transgaz SA – FOTO
  • „Conștient, nu dependent” – Fundația Dan Voiculescu a lansat campania națională antidrog la Școala Gimnazială Nr. 206 din București
  • Cartel Alfa: Nu vom accepta tăieri unilaterale care pun pe umerii angajaților din sectorul public întreaga povară a ajustărilor bugetare
  • BNS intră în stare de alertă față de măsurile Guvernului privind angajații din sectorul public: „La aproape 15 ani de la reforma toxică promovată în 2011 de Guvernul Boc…”
  • „40 de întrebări”-te duci la Rifai om, pleci meme pe TikTok
  • Aviația indiană în… alb și negru!
  • Proiect OUG: Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită cu trei luni/Se așteaptă decizia Guvernului
  • Persoanele vulnerabile ar putea primi un TICHET ELECTRONIC de energie, de la 1 iulie. Suma oferită LUNAR ca sprijin
  • Călin Georgescu a ajuns, vineri, la Parchetul General
  • Exit mobile version