AcasăEconomieGrupurile aerospatiale europene, front comun în fața celui mai bogat om din...

Grupurile aerospatiale europene, front comun în fața celui mai bogat om din lume

Airbus, Thales și Leonardo au dezvăluit un acord preliminar pentru a contracara creșterea galopantă a rivalilor conduși de Starlink, compania miliardarului Elon Musk

Marile grupuri aerospațiale din Europa au dezvăluit  un acord preliminar pentru a contracara creșterea galopantă a rivalilor conduși de Starlink, compania miliardarului Elon Musk.

Acordul dintre Airbus, Thales și Leonardo va da naștere unei noi întreprinderi cu sediul în Franța, începând din 2027, în cadrul celei mai ambițioase asocieri de active aerospațiale europene de la înființarea producătorului de rachete MBDA în 2001, potrivit Reuters.

Airbus va deține 35%, în timp ce Thales și Leonardo vor deține fiecare 32,5%. Se urmărește ”o structură de guvernanță echilibrată”. Tranzacția va combina activitățile Thales Alenia Space și Telespazio – două societăți mixte între Leonardo și Thales – precum și diverse afaceri spațiale și digitale ale Airbus.

Surse familiarizate cu discuțiile au precizat că aceste participații vor fi ajustate la o treime fiecare prin echilibrarea plăților între acționari, Airbus primind o compensație pentru reducerea participației sale inițiale la finalizarea tranzacției în 2027.

Ministrul francez al Finanțelor, Roland Lescure, a declarat că acordul va „consolida suveranitatea europeană într-un context de concurență globală intensă”. Acționarii vor purta negocieri cu guvernele, sindicatele și Comisia Europeană cu privire implicațiile acordului pentru activitățile din Marea Britanie și Germania, precum și din Italia și Franța.

Airbus, Thales și Leonardo au redus deja un total de 3.000 de locuri de muncă în sectorul spațial, dar directorii au menționat că acum se vor concentra pe potențialul de creștere. Thales și Leonardo colaborează deja în domeniul spațial, din 2007, în cadrul Thales Alenia Space și Telespazio.

Sub numele de cod „Proiectul Bromo”, discuțiile dintre cele trei grupuri aerospațiale au început anul trecut, în încercarea de a copia modelul de cooperare  al MBDA.

Cei mai importanți producători europeni de sateliți au concurat mult timp pentru construirea de nave spațiale complexe pe orbita geostaționară, dar au fost afectați de apariția sateliților mici și ieftini pe orbita terestră joasă, în special de proliferarea rețelei Starlink construite de SpaceX.

Mark Boggett, directorul executiv al Seraphim Space, a estimat că industria spațială comercială ar putea capta între 10 și 20 la sută din creșterea globală a bugetelor de apărare.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
47 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img