Conducerea General Motors le-a comunicat furnizorilor că ar trebui să găsească alternative la China pentru materiile prime și piesele de schimb, cu scopul de a-și muta în cele din urmă lanțurile de aprovizionare în afara țării.
GM a stabilit 2027 termen limită pentru ca unii furnizori să-și dizolve legăturile cu China, potrivit surselor Reuters.
Tarifele impuse de Donald Trump și valurile de panică cu privire la potențialele blocaje în aprovizionarea cu metale rare au determinat companiile auto să-și reconsidere legăturile cu China, care a fost mult timp o sursă importantă de piese și materii prime.
GM preferă să obțină piese de la fabricile nord-americane. A încheiat un parteneriat cu o companie americană specializată în metale rare și a investit într-o mină de litiu din Nevada pentru materialele necesare fabricării bateriilor vehiculelelor electrice. „Lucrăm de câțiva ani pentru a asigura reziliența lanțului de aprovizionare”, a declarat CEO-ul GM, Mary Barra, în cadrul conferinței trimestriale din octombrie.
În aprilie, China a restricționat exporturile de piese care conțin elemente critice utilizate pe scară largă în mașini. Efectul asupra industriei auto mondiale a fost dramatic și s-a resimțit în câteva săptămâni. Jim Farley, CEO-ul Ford, a recunoscut la începutul lunii iunie că lipsa pământurilor rare utilizate în magneți a obligat compania să „închidă fabricile” temporar.
În octombrie, China a adăugat restricții la pământuri rare. Potențialul de a paraliza industriile occidentale de înaltă tehnologie depășește cu mult orice măsură impusă de America. Beijingul a pus în aplicare un sistem de acordare a licențelor care poate fi calibrat și orientat după bunul plac.
Directorii din industria auto s-au săturat de dinamica comercială volatilă dintre SUA și China și de consecințele asupra lanțurilor lor de aprovizionare, deoarece ciclurile de planificare a produselor se întind pe mai mulți ani.
Pentru furnizorii de piese, redirecționarea lanțurilor de aprovizionare în afara Chinei poate fi costisitoare și complexă.
Collin Shaw, directorul MEMA, Asociația Furnizorilor de Vehicule, a declarat că producătorii de automobile și marii furnizori au depus eforturi pentru a „elimina riscurile” din lanțurile lor de aprovizionare, însă rețeaua de piese și materii prime din China este dominantă, ceea ce complică eforturile de a găsi alternative.
Conducerea General Motors le-a comunicat furnizorilor că ar trebui să găsească alternative la China pentru materiile prime și piesele de schimb, cu scopul de a-și muta în cele din urmă lanțurile de aprovizionare în afara țării
