Cauta

Foamea de diesel. De ce Europa importă cantități uriașe de motorină

Europa aduce încărcături de motorină din întreaga lume într-un ritm aproape record, înainte de viitoarea interzicere a livrărilor de la cel mai mare furnizor extern: Rusia.

În primele 10 zile ale acestei luni, Uniunea Europeană și Marea Britanie au importat peste 16 milioane de barili de combustibil de tip diesel prin intermediul navelor – o rată care, dacă va continua, ar face ca totalul pe decembrie să fie al doilea cel mai mare de la începutul anului 2016, potrivit datelor furnizate de Vortexa Ltd. și compilate de Bloomberg.

Europa are un deficit structural de motorină și se bazează de mult timp pe alte țări pentru importuri.

Având în vedere că o mare parte a sosirilor din decembrie provin din Asia și Orientul Mijlociu, transporturile oferă o imagine asupra modului în care regiunea s-ar putea descurca după intrarea în vigoare, în februarie, a sancțiunilor UE care interzic livrările pe mare din Rusia.

Aproape jumătate din importurile de motorină din decembrie de până acum – aproximativ aceeași proporție ca în noiembrie – au provenit de la instalații de transport maritim din Rusia. Asta înseamnă că UE mai are încă un drum lung de parcurs înainte de a renunța complet la combustibilul din această țară.

Rămâne de văzut dacă nivelul uluitor al acestor importuri se va menține. Datele prospective ale Vortexa estimează în prezent o medie a sosirilor pentru perioada 1-15 decembrie de aproximativ 1,8 milioane de barili pe zi.

Majoritatea covârșitoare a livrărilor de combustibil de tip diesel, altele decât cele rusești, provin din Orientul Mijlociu și din Asia – inclusiv Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și India. Mai multe sunt pe drum, inclusiv un superpetrolier care a încărcat recent cel puțin o parte din motorină în Orientul Mijlociu –  și  acum navighează spre Rotterdam.

Principalul cumpărător de motorină din afara UE al Rusiei este Turcia, care este, de asemenea, un exportator.Potrivit companiei de consultanță Facts Global Energy, Turcia ar putea funcționa ca intermediar, importând motorină rusă pentru consumul intern și exportând în Europa produse fabricate în propriile rafinării.

Majoritatea exporturilor de motorină din instalațiile rusești continuă să fie direcționate către UE, mare parte din ele către zona Amsterdam-Rotterdam-Anvers(ARA), centrul comercial de petrol din nord-vestul Europei.

Decembrie este ultima lună în care comercianții de pe ICE Gasoil – principala piață futures de motorină din Europa – vor putea livra combustibilul rusesc în depozite din regiunea ARA prin intermediul acestor contracte. Un stimulent pentru toți cei care doresc să vândă barili ruși în acest mod să o facă rapid.

 

 

 

Ultimele stiri

  • De ce nu pleacă PSD din guvern?
  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Exit mobile version