Sectorul auto german, odată dominant, se confruntă cu tranziția dureroasă către vehiculele electrice, scăderea cererii și costuri ridicate de producție. Analiștii și grupurile comerciale avertizează că până la 200.000 de joburi ar putea dispărea în următorii ani.
De fapt, reducerile de locuri de muncă au început – de la producătorii tradiționali de motoare până la furnizorii de componente de înaltă tehnologie, potrivit Bloomberg.
La baza problemei se află viteza electrificării. Furnizorii care odinioară prosperau datorită propulsoarelor pe benzină și motorină, cutiilor de viteze și sistemelor de evacuare înregistrează acum o scădere a comenzilor deoarece vehiculele electrice necesită mai puține piese și mai mult software.
Chiar și producătorii auto care investesc masiv în infrastructura electrică reduc numărul de angajați pentru a rămâne profitabili.
Germania este dependentă de exporturile de automobile. Vânzările către Statele Unite și China au scăzut drastic, în timp ce costurile ridicate ale energiei pe piața internă și încetinirea cererii globale erodează competitivitatea tradițională a sectorului.
Nicio parte a lanțului de aprovizionare german nu este imună. Una dintre cele mai semnificative concedieri la nivelul unei singure companii are loc la Bosch, întrucât cel mai mare furnizor auto din lume se restructurează pentru a se adapta la electrificare. ZF Friedrichshafen și Continental au anunțat reduceri similare.
Pentru producătorii de piese și unelte, viitorul pare și mai incert. Mulți dintre ei nu dispun de resursele necesare pentru a se orienta către componente sau software destinate mașinilor electrice.
Industria auto angajează aproximativ 800.000 de persoane în Germania și susține economiile unor regiuni întregi, precum Baden-Württemberg și Saxonia Inferioară. O reducere masivă de 200.000 de locuri de muncă ar avea repercusiuni asupra sectoarelor conexe, de la logistică și siderurgie până la cercetare și dezvoltare.
Timp de decenii, producătorii auto germani au definit eficiența, calitatea și leadershipul în inginerie. Reducerile de personal care se profilează subliniază cât de fragilă a devenit această poziție.
Pe măsură ce trecerea la mobilitatea electrică se accelerează la nivel global, chiar și cei mai consacrați jucători descoperă că tehnologia impusă are un cost uman.
Sectorul auto german, odată dominant, se confruntă tranziția dureroasă către vehiculele elctrice, scăderea cererii și costuri ridicate de producție