Volvo continuă să facă presiuni asupra factorilor de decizie din Uniunea Europeană pentru a menține interdicția privind vânzările de motoare cu combustie până în 2035. Producători precum Stellantis și Volkswagen nu au urmat exemplul.
În ceea ce privește electrificarea, Volvo face parte din ”elevii ascultători”, scrie L’Automobile Magazine. Și totuși, confruntat cu scăderea accentuată a interesului pentru mașinile electrice, producătorul suedez și-a revizuit recent planurile.
Obiectivul de a oferi o gamă complet electrică nu mai este planificat pentru 2030, ci pentru 2040. În ciuda acestui nou eșec, marca din Göteborg își menține în continuare poziția în favoarea interzicerii vânzării de automobile cu motor cu combustie până în 2035.
Această presiune asupra UE a fost raportată de Bloomberg și este împărtășită de alte 49 de companii, inclusiv Rivian, Uber și chiar Ikea. „Electrificarea este cea mai importantă măsură pe care industria noastră o poate lua pentru a-și reduce amprenta de carbon. Obiectivul 2035 este crucial pentru alinierea tuturor părților interesate pe această cale și pentru asigurarea competitivității europene”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo.
Deloc surprinzător, BMW, Volkswagen și Stellantis se numără printre cei absenți de la inițiativa de interzicere. VW ia în considerare închiderea unor fabrici din cauza încetinirii vânzărilor sale de mașini 100% electrice, în timp ce Stellantis și-a redus considerabil previziunile privind marja operațională.
Într-o notă mai generală, Italia Giorgiei Meloni a criticat decizia europeană, calificând-o drept „autodistructivă”. Rămâne de văzut dacă biocarburanții și alți combustibili sintetici fără emisii de dioxid de carbon vor reuși să treacă prin plasă, chiar dacă, pentru moment, producția acestor carburanți rămâne anecdotică și, mai ales, foarte intensivă din punct de vedere energetic.
Calendarul, punctul nevralgic
Șeful grupului Renault este îngrijorat, pe bună dreptate, de interzicerea motoarelor cu combustie în 2035, deoarece majoritatea vânzărilor Renault și Dacia mașini cu combustie sau hibride, o tehnologie care aduce profit gigantului francez.
„Dacă traiectoria actuală a pieței continuă, vom ajunge la 50% vehicule electrice, nu la 100%, cu excepția cazului în care există o schimbare structurală care ne permite să accelerăm”, de declarat Luca De Meo pentru L’Express.
”Și totuși, în cei treizeci și doi de ani de când lucrez în industria auto, nu am mai văzut niciodată o tehnologie să decoleze atât de repede. Piața europeană a vehiculelor electrice a crescut de șase ori în cinci ani. Punctul nevralgic al problemei este calendarul”.