Cauta

Dușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză

Dușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză - Ziarul National

Producătorii de automobile din Europa se confruntă cu tarifele vamale americane, electrificarea costisitoare și expansiunea rivalilor chinezi pe teritoriul lor

Producătorii de automobile din Europa se confruntă cu tarifele vamale americane,  electrificarea costisitoare și expansiunea rivalilor chinezi pe teritoriul lor.

Dușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză - Ziarul National La Salonul auto de la München,  care se desfășoară între 9 și 12 septembrie, companiile europene vor prezenta noi modele menite să contracareze BYD, Changan și Guangzhou Automobile Group, notează Reuters. De asemenea, se vor vor concentra pe lobby pentru a convinge Uniunea Europeană să reconsidere interdicția din 2035 privind mașinile cu motor cu ardere internă.

Vineri, directorul general al BMW, Oliver Zipse, a calificat interdicția drept „o mare greșeală”, solicitând în schimb reglementări privind emisiile care să vizeze întregul lanț de aprovizionare al unui vehicul.

Atenția se va îndrepta și asupra tarifelor impuse de Donald Trump asupra autoturismelor fabricate în Europa. Chiar dacă acordul comercial dintre SUA și UE convenit în iulie va fi pus în aplicare, producătorii europeni s-ar confrunta cu un tarif de 15%, care i-ar putea obliga să nu mai vândă modele mai puțin profitabile pe piața americană.

Tarifele au costat Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, miliarde de euro până în prezent, a declarat luni directorul executiv al companiei, Oliver Blume, adăugând că marca sa premium, Porsche, se află într-o situație dificilă, fiind prinsă între tarife și slăbiciunea pieței chineze.Dușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză - Ziarul National

Potrivit companiei de consultanță AlixPartners, în 2020, producătorii auto globali dețineau o cotă de piață de 62% în China, care a scăzut la 46% în 2023 și ar putea scădea la 28% până în 2030.

Dar brandurile chineze și-au dublat aproape cota de piață europeană, ajungând la 4,8% în iulie anul acesta, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, arată datele JATO Dynamics.

Iar consultanții McKinsey estimează că, în decurs de un deceniu, producătorii auto chinezi ar putea deține o cotă egală cu cea de care se bucură în prezent producătorii japonezi și coreeni, respectiv 14% și 9%.

Vânzările BYD în Europa au crescut de peste patru ori în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 37201 mașini, ceea ce îi conferă o cotă de 4,1% din piața EV a continentului.

Companiile europene au reacționat prea târziu pentru a combate această amenințare, iar acum „chinezii sunt aici pentru a rămâne”, subliniază Phil Dunne, director general al companiei de consultanță Stax.

Ultimele stiri

  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Exit mobile version