AcasăEconomieDușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză

Dușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză

Producătorii de automobile din Europa se confruntă cu tarifele vamale americane, electrificarea costisitoare și expansiunea rivalilor chinezi pe teritoriul lor

Producătorii de automobile din Europa se confruntă cu tarifele vamale americane,  electrificarea costisitoare și expansiunea rivalilor chinezi pe teritoriul lor.

La Salonul auto de la München,  care se desfășoară între 9 și 12 septembrie, companiile europene vor prezenta noi modele menite să contracareze BYD, Changan și Guangzhou Automobile Group, notează Reuters. De asemenea, se vor vor concentra pe lobby pentru a convinge Uniunea Europeană să reconsidere interdicția din 2035 privind mașinile cu motor cu ardere internă.

Vineri, directorul general al BMW, Oliver Zipse, a calificat interdicția drept „o mare greșeală”, solicitând în schimb reglementări privind emisiile care să vizeze întregul lanț de aprovizionare al unui vehicul.

Atenția se va îndrepta și asupra tarifelor impuse de Donald Trump asupra autoturismelor fabricate în Europa. Chiar dacă acordul comercial dintre SUA și UE convenit în iulie va fi pus în aplicare, producătorii europeni s-ar confrunta cu un tarif de 15%, care i-ar putea obliga să nu mai vândă modele mai puțin profitabile pe piața americană.

Tarifele au costat Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, miliarde de euro până în prezent, a declarat luni directorul executiv al companiei, Oliver Blume, adăugând că marca sa premium, Porsche, se află într-o situație dificilă, fiind prinsă între tarife și slăbiciunea pieței chineze.

Potrivit companiei de consultanță AlixPartners, în 2020, producătorii auto globali dețineau o cotă de piață de 62% în China, care a scăzut la 46% în 2023 și ar putea scădea la 28% până în 2030.

Dar brandurile chineze și-au dublat aproape cota de piață europeană, ajungând la 4,8% în iulie anul acesta, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, arată datele JATO Dynamics.

Iar consultanții McKinsey estimează că, în decurs de un deceniu, producătorii auto chinezi ar putea deține o cotă egală cu cea de care se bucură în prezent producătorii japonezi și coreeni, respectiv 14% și 9%.

Vânzările BYD în Europa au crescut de peste patru ori în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 37201 mașini, ceea ce îi conferă o cotă de 4,1% din piața EV a continentului.

Companiile europene au reacționat prea târziu pentru a combate această amenințare, iar acum „chinezii sunt aici pentru a rămâne”, subliniază Phil Dunne, director general al companiei de consultanță Stax.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
30 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger