Informațiile furnizate de sistemele WIM (echipamente de cântărire dinamică a maselor autovehiculelor rutiere) au arătat că, doar în perioada mai-iulie 2023, peste 85.000 de camioane au circulat supraîncărcate pe drumurile din România, din care 11.000 cu peste 48 de tone, ceea ce ar fi însemnat amenzi de peste 500 milioane de lei. În schimb, ISCTR a aplicat numai 4.777 de sancțiuni, în cuantum de 36,7 milioane de lei, din ianuarie 2022 până în octombrie 2023 (26 de luni).
. Analizele CNAIR arată că solicitările date de încărcătura vehiculelor generează deformații și tensiuni care influențează toate straturile sistemului rutier, începând cu straturile din mixture asfaltice (uzură, legătură, bază) și până la straturile de fundație. Valorile acestor deformații sunt direct proporționale cu încărcarea pe osie, astfel încât valori prea mari ale acestora determină degradări care conduc la incapacitatea sistemului rutier de a mai prelua încărcăturile din trafic și chiar distrugerea drumului.
Ca urmare, circulația vehiculelor cu depășirea masei maxime autorizate conduce la majorarea costurilor pentru menținerea infrastructurii rutiere în parametrii tehnici corespunzători, prin creșterea necesarului de reparații curente și capitale. Totodată, supraîncărcarea vehiculelor constituie o problemă majoră pentru siguranța traficului, având în vedere efectele negative date de posibilitatea cauzării unor accidente determinate de defecțiuni tehnice ale vehiculului încărcat peste limita proiectată, creșterea semnificativă a distanței de frânare, îngreunarea traficului prin reducerea puterii motorului și posibilitatea de derapare. Curtea de Conturi a depistat faptul că informațiile furnizate de sistemele WIM (echipamente de cântărire dinamică a maselor autovehiculelor rutiere) au arătat că, în perioada mai – iulie 2023 (3 luni), peste 85.000 de vehicule au fost detectate de sistemele WIM instalate de CNAIR pe autostrăzile din România cu depășiri ale maselor maxime admise, din care aproape 11.000 de vehicule aveau mai mult de 48 de tone. În schimb, din luna ianuarie 2022 și până în luna octombrie 2023 (26 de luni), ISCTR a aplicat numai 4.777 de sancțiuni contravenționale pentru depășirea masei admise, în cuantum de 36,7 milioane de lei.
Bani pentru reparația unui metru pătrat
Sancţiunile contravenţionale pentru depăşirea maselor sau dimensiunilor maxime admise se clasifică gradual, în funcţie de gravitatea faptei, în contravenţii minore, grave şi foarte grave. Depășirea greutății maxime cu peste 20% (peste 48 de tone) constituie contravenție foarte gravă, sancționată cu amendă cuprinsă între 12 mii și 20 de mii de lei. Dat fiind cele 85.000 de vehicule supraîncărcate descoperite, din care 11.000 cu peste 48 de tone, încasările ISCTR ar fi trebuit să fie de peste 500 de milioane de lei în doar 3 luni. În schimb, în 26 de luni, ISCTR a dat sancțiuni cât pentru repararea unui metru pătrat de stradă distrusă.
Aceasta este dovada zdrobitoare că autoritățile au evitat sancțiunile împotriva șoferilor ucraineni, în stilul slugarnic al celor care ne conduc în prezent. Pe baza informațiilor furnizate de CNAIR, echipa de audit a Curții de Conturi analizat un eșantion aferent vehiculelor detectate de sistemele WIM ale CNAIR cu depășirea maselor maxime admise în circulație. Analiza a arătat că, în perioada 16 – 17 noiembrie 2022, sistemele WIM de cântărire dinamică amplasate pe autostrada A2 la km 194, pe sensul de venire spre Constanța, au detectat un număr de 201 vehicule cu masa totală de peste 40 de tone. Dintre acestea, numai unul avea autorizație specială de transport. Peste 15% din numărul vehiculelor identificate cu depășiri au intrat în Portul Constanța, întrucât numerele acestora de înmatriculare se regăsesc în bazele de date ale CNAPM CT privind evidența tichetelor de acces în port. Niciunul dintre aceste vehicule nu a făcut însă obiectul controlului ISCTR înainte de intrarea în port.
Justificări halucinante
Curtea de Conturi a aflat, în urma verificărilor, că, în perioada 2018 – octombrie 2023, inspectorii ISCTR nu au putut accesa sistemul automat de cântărire, deoarece conexiunea la sistem nu a funcționat. Conexiunea la rețeaua WIM-urilor a fost restabilită abia în octombrie 2023, în urma unei sesiuni comune de lucru între inspectori ai ISCTR din regiunea Constanța și reprezentanți ai CNAIR. Pe de altă parte, sistemele WIM ar fi dat și rateuri, în sensul că numerele de înmatriculare înregistrate ar fi fost greșite sau inexistente, ceea ce, evident, indică utilizarea unor numere fictive pe camioane. Mai mult, în perioada auditată de către inspectorii Curții de Conturi, sistemele de cântărire dinamică deținute de CNAIR nu au fost certificate metrologic. Ca urmare, informațiile furnizate de acestea nu au putut fi utilizate pentru constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor, au susținut reprezentanții ISCTR.
nimeni se pare ca nu a auzit de „calea ferata”
-are cheltuieli de transport de OPT ori mai mici!
Da, dar ce nu fac slugile pentru a-si multumi stapanii? Klaun , marele pretin al Ucrainei s-a ales cu o bataie pe umar de la stapanul alzheimer?
Claus nu e klaun. E un ucigaș platit, culmea și de romani
DE PESTE 2 ANI SLUGILE DE LA BUCURESTI NU REPREZINTA INTERESELE ROMANIEI !,ACESTE LICHELE FAC JOCUL STRAININILOR AL AMERICANILOR SI AL UCRAINIENILOR .
SUTE DE MII DE TIRURI AU SUFOCAT E 85 IN ACEST TIMP CREIND AMBUTEIAJE,GENERAND TOTODATA CRESTERI MARI DE CONSUM COMBUSTIBIL DIN PARTEA CELORLALTI PARTICIPANTI LA TRAFIC DATORITA MANEVRELOR SUPLIMENTARE,SI O POLUARE IMENSA IN ZONA DE TRAFIC.INDISCIPLINA IN TRAFIC A TIRISTILOR UCRAINIENI ESTE EVIDENTA SI NIMENI NU IA MASURI !. HAOSUL DIN ADMINISTRATIE ESTE EVIDENT CU SI FARA TRANZITUL EXAGERAT AL UCRAINIENILOR .
DE LA PRESEDINTE LA ULTIMUL NIMENI DIN ADMINISTRATIE TOTI AU PUS TARA LA ORDINUL AMERICANILOR SI LA DISPOZITIA UCRAINIENILOR ,ACESTOR LICHELE NU LE PASA DE ROMANIA SI DE ROMANI.
Ati circulat pe DN2 ( E85) ? Ati vazut nenorocirile? Tot carosabilul facut praf, cratere cat vezi cu ochii !!!! S-a sesizat cineva, ii opreste cineva pe ucrainenii care merg ca turbatii prin satele romanesti? Merg inclusiv si-n weekend, nu ai cum sa-i depasesti ptr ca merg lipiti unul de altul… Ne-au terminat soselele, ce mai conteaza, hai sa le dam si singurul Patriot care functioneaza din alea trei… Prosti , prosti dar multi…
Trebuie iesit în strada cu totii sa dam jos slugile străinilor, sa ne aparam drepturile și tara pt noi și copiii noștri! Nu mai trebuie tolerați!
Bine că au făcut o praf .sper sa nu mai aibă pe unde sa intre. macar atat
Poate se trezesc și românii și nu mai votează cu mafia PSD pt pomeni și câțiva lei la pensie.Infrastructura și nu spagarii dezvolta tara și tot așa o putem apăra că transportam rapid armamentul unde e nevoie !Nu au făcut aproape nimic sau au făcut foarte prost de peste 39 de ani având de cele mai multe ori toată puterea,că acum…
De ce nu taxați străinii,nu românii? Și de ce este mai scurt drumul prin Romania decit prin Polonia sau Ungaria?
Cite afaceri sint in spatele tranzitării României?
Eu știu că ajutorul se oferă altcuiva atunci cînd ai tu tot ce trebuie și întotdeauna se oferă plusul nu minusul din gospodărie…cea mai proastă administrație de la Ceaușescu încoace are țara noastră.. păcat!!!
E limpede că au fost și sunt inca încălcării ale legii cu consecinte grave asupra mediului și infrastructurii din Romania. Autorul articolului, daca ar fi fost un profesionist, ar fi trebuit să ne spună cine se face vinovat pentru lipsa de măsuri, cu nume și prenume. E drept că premierul și președintele sunt fani declarați Ucraina, dar totuși nu conduc
ei ISCTR ! Lipsa de implicare în ducerea la împlinire a scopurilor instituției este motiv clar de demisie. Rolul presei este să intervină EFICIENT când este in posesia acestor informații. De ce nu vedem aici un interviu cu directorul acestei instituții în care să răspundă de ce a întârziat un an cu repararea acelui cântar, de ce a închis ochii la tranzitul a mii de tiruri spre port? Știa că toate diferențele în plus s-au constituit în șpăgi? Deci a încurajat infracțiunile!
Bine, bine, sunt camioane ucrainene, dar, cu marfa cui?!
La cat s-a transportat, productia a depasit granitele Ucrainei.In Romania e greu de gasit lucratori in agricultura Cum au gasit ucrainenii, pe timp de razboi ?Poate vin camioane si din Rusia?
Aveti puțintică răbdare lingailor, pana va distruge toată infrastructura cu senilele rusesti alde stapanul vostru
Daca nu mâncați căcat împotriva ucrainienilor nu vă simțiți bine .
Și care e problema? Nu tot voi presa încurajați că românia să devină tot mai mult sluga europei, implicit a ukrainei? E clar și dovedit prin directivele ue urSULA-CURcubeu🌈🤕😷👺că românia nu contează și toate statele trebuie să servească și să slujească regina-ukraina prin tot ce au până la viktoria finală, adică până se va alege praful de omenire! Orice om sănătos la minte poate vedea că aceste guverne occidentale(inclusiv cel român) sunt bolnave mintal și duc omenirea spre pieire. Inevitabil prin ceea ce fac aceste guverne, atacând efectiv Rusia cu implicarea în ukraina fără ca ele să fie atacate, în mod sigur va duce la un război nuclear! Doar bolnav să fii la minte și să nu înțelegi atâta lucru!
Sută%- o să vedeți, românii, la cât de lichele, de slugarnici , de lingușitori, de hoți și trădători sunt, chiar și dacă îi asuprești, ei tot pe aceștia ce conduc și sunt ca ei, ÎI VOR VOTA! Curat ,,demokrație” drăcească!
Occidentalii deși știu că ukraina e unul din cele mai periculoase state din lume, mă refer la caracter: coruptă, mincinoasă, trădătoare, lingușitoare, cerșetoare, violentă, călcătoare de cuvânt, vicleană,etc, continuă să o țină în brațe pe această ukraină în defavoarea propriilor popoare, la ordinul americanilor!