Exporturile de ceasuri elveţiene au scăzut uşor în iulie, primul declin lunar din ultimii peste doi ani, deoarece cererea a început să încetinească, în contextul preţurilor mai ridicate şi a presiunilor economice.
Livrările au scăzut cu 0,9% luna trecută, la 2,2 miliarde de franci elvețieni (2,5 miliarde de dolari), China fiind motorul acestei scăderi, a anunțat marți Federația Industriei de Orologerie din Elveția.
Exporturile către China, a doua piață ca mărime după SUA, au scăzut cu 16,6%, după o creștere puternică anul trecut. Singapore, o altă piață cheie, a suferit o scădere de 7,9% față de un avans susținut în urmă cu un an.
Declinul sugerează că cererea în plină expansiune pentru ceasurile elvețiene ar putea începe să se răcească după ce a urcat la un record de peste 24 de miliarde de franci în 2022. Mărcile, de la Omega la Patek Philippe și Rolex, au majorat prețurile pentru a compensa costurile mai mari ale inputurilor, stimulând vânzările și profiturile pe fondul creșterii economice.
Analistul Patrik Schwendimann de la Zuercher Kantonalbank a declarat că scăderea lunară a exporturilor a fost neașteptată și ar putea avea un impact negativ asupra acțiunilor Richemont și Swatch Group AG. „Cu toate acestea, ca de obicei, o singură lună de exporturi de ceasuri nu ar trebui să fie supraestimată, deoarece nu este o cifră de vânzări”, a spus el, prezicând o revenire a creșterii exporturilor în august și septembrie.
Ultima dată când exporturile elvețiene de ceasuri au suferit o scădere lunară a fost în ianuarie 2021.Federația a declarat că această ușoară încetinire „nu va avea un impact semnificativ asupra tendinței generale sau a previziunilor pentru 2023”.
Exporturile au scăzut pe toate segmentele de preț, cu excepția ceasurilor cu prețuri de peste 3.000 de franci, care au crescut cu 2,2% în valoare. Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.