Cauta

De ce Occidentul nu poate tăia legăturile cu cel mai mare exportator din lume

Porturile din restul Asiei vor avea nevoie de investiții colosale pentru a egala capacitatea porturilor chinezești, potrivit unei analize care arată cum întreprinderile occidentale ar putea avea dificultăți în a slăbi legăturile cu cel mai mare exportator mondial.

Companiile americane și europene și-au semnalat intenția de a transfera o parte din producția lor din China în India și în țările din Asia de Sud-Est, pe fondul creșterii tensiunilor geopolitice dintre Washington și Beijing.Cu toate acestea, reprezentanții industriei de transport maritim avertizează că alte țări din regiune vor trebui să investească în infrastructura portuară, precum și în capacitatea de producție pentru a putea manipula mega-containerele care dirijează comerțul mondial.

Mai mult de 80% din mărfuri sunt transportate cu vaporul. Dar datele grupului de cercetare Drewry arată că alte centre de producție din Asia duc lipsă de porturi capabile să găzduiască cele mai mari nave care au devenit esențiale pentru transportul de mărfuri de la est la vest.

În timp ce China are 76 de terminale portuare capabile să suporte nave mari care transportă mai mult de 14.000 de containere, țările din sudul și sud-estul Asiei au doar 31.Navele mari reprezintă aproximativ două treimi din capacitatea de transport maritim pentru serviciile dintre Asia de Est și Europa, potrivit furnizorului de date MDS Transmodal.

„Puterea de producție a Chinei și capacitatea de a de a expedia bunuri nu pot fi egalate”, a declarat pentru Financial Times directorul general al grupului de monitorizare a lanțului de aprovizionare FourKites, Glenn Koepke.

Decalajul dintre porturile chineze și rivali subliniază modul în care investițiile Beijingului au permis dominația Chinei ca producător-șef mondial. Țara a pompat cel puțin 40 de miliarde de dolari între 2016 și 2021 în infrastructura portuară de coastă, potrivit Institutului de cercetare industrială Qianzhan, cu sediul la Shenzhen.

Investiția a însemnat  că echivalentul a 275 milioane de containere a putut fi manipulat în porturile chinezești anul trecut, cu până la 80% mai mult decât cantitatea procesată anual de toate țările din Asia de Sud și Sud-Est la un loc.

Transmodal subliniază că este nevoie de „o mare cantitate de investiții” din partea altor piețe emergente din Asia pentru a ajunge din urmă China, adăugând că, în general, operatorilor portuari au nevoie de  cinci ani pentru a construi un nou terminal.

Ar putea dura cinci sau zece ani pentru ca Asia de Sud-Est să construiască terminale pentru navele mari. Cel mai mare port al Chinei, Shanghai, operează 51 de servicii săptămânale către America de Nord – de peste două ori mai multe decât orice alt hub din sudul sau sud-estul Asiei. Portul vietnamez Ho Chi Minh, cel mai bine conectat cu America de Nord din Asia de Sud-Est, oferă 19 servicii săptămânale.

 

Ultimele stiri

  • Inteligența artificială ne crește copiii. Și noi ne uităm în altă parte
  • Cum să-ți construiești un ritual de sănătate dimineața: Startul ideal pentru minte și corp
  • Geometria Sacră a Sănătății: Cum ne influențează șirul lui Fibonacci corpul, hrana și vindecarea
  • Lista posibililor miniștri din viitorul GUVERN (surse)/Nume surpriză vehiculate
  • Cât de cald va fi, în weekend, în Capitală. ANM, prognoză specială pentru București
  • FMI, recomandări pentru România: renunțarea la cota unică de impozitare a veniturilor, creșterea TVA, a accizelor
  • Baia de Pădure – Terapia verde care vindecă mintea și întărește imunitatea
  • VIDEO. Călin Georgescu, aclamat de susținători la ieșirea de la Parchet: Controlul judiciar, prelungit
  • Comunicat de presă PGV Alert Concept SRL
  • Breaking News… în jurul lumii: UE reintroduce tarife pentru produse ucrainene
  • Exit mobile version