AcasăEconomieDe ce Germania va frâna războiul auto al Franței cu China

De ce Germania va frâna războiul auto al Franței cu China

În ceea ce privește lupta împotriva invaziei vehiculelor electrice din China, cei mai puternici producători europeni sunt împărțiți de-a lungul Rinului.

Cei trei mari producători de automobile din Germania – Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz – consideră că perspectiva de a antagoniza Beijingul cu un război comercial total pe tema mașinilor ecologice este un coșmar de neconceput, în timp ce directorii de la rivalii lor, parțial deținuți de statul francez, Renault și Stellantis, au mult de câștigat dacă protejează industria națională cu tarife vamale.

Acesta este calculul strategic pe care echipa de apărare comercială a Comisiei Europene trebuie să îl cântărească în momentul în care decide dacă să declare război vehiculelor electrice din China, notează Politico.Guvernul francez și reprezentanții săi  din Colegiul comisarilor UE fac presiuni asupra Bruxelles-ului – care conduce politica comercială pentru cele 27 de țări membre – pentru a lansa măsuri antidumping împotriva producătorilor chinezi.

Acest lucru înseamnă că Europa ar putea impune taxe vamale împotriva vehiculelor chinezești despre care consideră că sunt vândute la prețuri inechitabil de mici, pentru a reduce concurenții europeni.

În timp ce în prezent, mărcile chineze precum BYD, Great Wall, XPeng și Nio reprezintă doar o mică parte din vânzările de mașini europene, amprenta lor crește pe măsură ce se lansează pe piețele naționale.

Mașinile electrice construite în Europa sunt cu aproximativ 40% mai scumpe decât vehiculele comparabile fabricate în China, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

Dar vânzările pe piața chineză sunt esențiale pentru toți producătorii germani de automobile, iar pentru VW este ceea ce îl face unul dintre cei mai mari producători auto din lume. Atât BMW, cât și Mercedes-Benz au mize la fel de mari.

Pentru companiile din orașele germane Wolfsburg, Munchen și Stuttgart este mai alarmant faptul că operațiunile lor din China sunt atacate de mărcile autohtone, care își construiesc rapid o poziție dominantă în domeniul tehnologiei bateriilor.

„Mercedes are cea mai mare fabrică în China. Ar fi o prostie să începem un război comercial cu această țară, deoarece chinezii ar lua măsuri de contracarare”, a declarat Ferdinand Dudenhöffer, profesor la Centrul de cercetare în domeniul auto din Duisburg.

Mașinile produse în fabricile chineze pentru companii globale, plus cele ale mărcilor proprii ale Chinei, au reprezentat 28,2% din toate importurile de vehicule electrice în Germania. Pentru francezi, riscul unor contramăsuri este mult mai puțin acut.Renault abia dacă operează în China. Stellantis al lui Tavares nu este mult mai puternic.

Cel mai important, amenințările tarifare s-ar putea rezuma la un mare compromis, în care chinezii vor aduce producția în Europa. Și asta va fi  o lovitură decisivă pentru companiile europene.

„Nu suntem naivi”, a subliniat Ola Källenius, directorul general al Mercedes-Benz, pentru tabloidul german Bild. „Desigur, vedem diferențele și tensiunile politice.Dar rebuie să devenim mai rezistenți în Germania  și mai independenți de fiecare stat în parte în cazul bateriilor cu litiu, de exemplu. Separarea de China este o iluzie și, de asemenea, nu este de dorit”.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
565 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger