Cauta

De ce companiile spațiale se luptă cu giganții apărării

Companiile și start-up-urile din domeniul spațial concurează cu giganții apărării pentru a câștiga bani din contractele militare

Rusia a lansat în această vară un satelit militar care, în loc să orbiteze pe o traiectorie stabilă, s-a apropiat de nave spațiale aparținând armatelor străine și companiilor private.

„Nu am mai văzut niciodată așa ceva”, a declarat Paul Graziani, directorul executiv al Comspoc, producător de  software pentru monitorizare spațială. Și sateliții chinezi au efectuat manevre alarmante într-un moment în care o campanie globală de reînarmare stârnește un val de entuziasm în domeniul tehnologiei spațiale, notează Financial Times.

Prin urmare, companiile și start-up-urile concurează cu giganți ai apărării, precum Lockheed Martin și Northrop Grumman.

Speranțele lor se bazează pe promisiunile făcute de guverne pentru un acces mai rapid la cele mai noi tehnologii.

NATO, Pentagonul și Forța Spațială a SUA au publicat planuri de investiții în servicii comerciale. Casa Albă a invitat contractori „netradiționali” să participe la proiectul său de scut antirachetă Golden Dome, în valoare de 175 de miliarde de dolari, iar planul de apărare al Germaniei, în valoare de 650 de miliarde de euro, caută, de asemenea, furnizori noi.

Suma de bani care poate fi câștigată este potențial enormă. Dacă țările NATO își vor respecta angajamentul de a cheltui 5% din PIB pentru securitate până în 2035, ar putea adăuga 2,7 trilioane de dolari, potrivit Institutului Internațional de Cercetare pentru Pace din Stockholm.

Companiile spațiale se pregătesc să-și ia partea. Starlink își consolidase deja poziția dominantă în domeniul internetului prin satelit de mare viteză atunci când această tehnologie a devenit esențială pentru apărarea Ucrainei împotriva Rusiei. În 2023, Elon Musk a lansat Starshield, un produs destinat în mod special clienților militari.

McKinsey estimează că, până în 2030, cheltuielile anuale pentru apărare ale aliaților europeni din NATO se vor dubla, ajungând la 800 de miliarde de euro.

Bugetul european pentru spațiul militar ar putea crește cu 10-15% anual în viitor, susține Pierre Lionnet, director de cercetare la organismul comercial ASD Eurospace.

Mark Boggett, directorul executiv al Seraphim Space,a estimat că industria spațială comercială ar putea capta între 10 și 20 la sută din creșterea globală a bugetelor de apărare.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Obiectul căzut peste o casă din Polonia nu era o dronă, ci o rachetă de la un F-16 polonez
  • Toto Dumitrescu, reținut. Fiul lui Ilie Dumitrescu, testat pozitiv la cocaină
  • Spionajul rusesc este legal în Austria
  • Întoarcem armele ca la 23 august ’44?
  • De ce companiile spațiale se luptă cu giganții apărării
  • Piața imobiliară râvnită de elita mondială. Cea mai mare concentrație de bogăție din lume
  • Neymar a moștenit 1 miliard și s-a așezat direct la masa de poker
  • ”NATO islamic”, ideea născută moartă. Ce vor statele din Golf de la președintele SUA
  • FCSB nu lasă loc la nimeni…sub
  • Exit mobile version