Un membru marcant al Curții de Conturi Europene a ieșit public și a șters pe jos cu fanteziile Comisiei Europene privitoare la Green Deal. Oficialul a arătat că înverzirea UE de până acum s-a făcut doar cu produse made in China, de la panouri solare, până la mașinile electrice ieftine, astfel că interzicerea motoarelor cu combustie internă din 2035 nu pare a fi o soluție viabilă. Pe scurt, Europa nu este competitivă și nu are materii prime, ceea ce pune marele Green Deal sub un mare semn al întrebării.
Auditurile în lanț ale Curții de Conturi Europene făcute la politicile industriale în contextul tranziției verzi au depistat o multitudine de enunțuri fără acoperire. UE nu este pregătită în niciun fel pentru țintele ”ambițioase” pe care și le-a propus, astfel că este nevoie de o revizuire amplă a obiectivelor, adaptate la realitate. Un interviu cu Annemie Turtelboom, membră a Curții de Conturi Europene (ECA), apărut în Jurnalul ECA, a scos la iveală dilemele cu care se confruntă UE în tranziția verde. Aceasta a arătat că rapoartele de audit au scos în evidență că emisiile din lumea reală au fost în scădere în toate sectoarele economiei, mai puțin în transporturi, unde au crescut.
Pe de altă parte, biocombustibilii nu pot furniza o alternativă credibilă și de încredere la combustibilii pentru motoare pe scară largă, din cauza problemelor cu disponibilitatea și durabilitatea biomasei. ”Am avut raportul nostru special privind bateriile, care a atras mult atenția. Odată cu interzicerea de facto a mașinilor pe benzină și diesel în 2035, înseamnă că multe mai multe mașini electrice vor trebui vândute în UE în următorul deceniu.
Cât despre alternativa hidrogenului pentru mașini, infrastructura stațiilor de alimentare nu este încă acolo și sunt foarte puține modele disponibile. Deci, de acum, asta înseamnă, în practică, doar mașini electrice din 2035 încoace”, a declarat Annemie Turtelboom, de la CCE. Aceasta a arătat că fiecare tranziție costă bani și, dacă UE are o problemă cu competitivitatea costurilor, poate înseamnă că această tranziție este accesibilă pentru cetățeni doar prin obținerea de mașini mai ieftine din China. În ce privește panourile fotovoltaice, acestea au fost produse mai ieftin în China, iar acum, de departe cea mai mare parte a producției mondiale de panouri solare provine din China. ”Unde am sta noi cu tranziția noastră la producția de energie solară fără panouri solare ieftine din China”, se întreabă Annemie Turtelboom.
1,7 miliarde de euro pentru nimic
Potrivit reprezentantei Curții de Conturi Europene, Comisia a investit 1,7 miliarde euro pentru producția de baterii, însă acești bani nu au făcut bateria europeană competitivă în industrie. În comunicarea sa din 2018 privind durabilitatea pentru Europa, Comisia a spus că vrea ca Europa să fie lider mondial în producția de baterii, însă în prezent, doar 7% din producția mondială de baterii este în Europa, iar din cei 7 %, marea majoritate era în mâinile companiilor sud-coreene.
”Ceea ce înseamnă că ești într-o poziție de mare dependență și asta aduce provocări în termeni de suveranitate economică. Atingerea obiectivului pentru 2035 de eliminare treptată mașinile cu ardere poate fi dificil. În calitate de auditori externi, nu este datoria noastră să facem politici sau să punem întrebări despre obiectivele politicii. Cu toate acestea, este datoria noastră să ne uităm la implementarea politicii. Și, din raportul nostru privind bateriile, este clar că, așa cum stau lucrurile, probabil că acel obiectiv nu va fi atins, sau poate fi doar fezabil prin importul de mașini chinezești. Însă există un conflict cu planurile de sprijinire a industriei europene, pentru că peste 3 milioane de oameni în Europa lucrează în industria auto”, a afirmat Annemie Turtelboom.
Bateriile, tot cu prețuri inaccesibile
Ținta pentru competitivitatea costurilor era ca prețul bateriilor în Europa să fie de 90 euro pe kWh până în 2022, iar, din 2020, prețul este încă dublu, mai spune reprezentanta CCE. „Europa depinde foarte mult de materiile prime care provin din țări terțe și, în multe cazuri, țări cu care noi nu avem acorduri comerciale, cum ar fi Australia. Noi depindem de Republica Democratică Congo pentru 68% din cobaltul nostru. Și 87% din litiul nostru provine din în afara UE. Multe dintre țările sursă, de asemenea, au un scor scăzut la indicatorii de bună guvernare. Deci noi suntem dependenți de regimuri cu multă instabilitate și lipsa statului de drept. Regimuri de care nu vrei să fii dependent”, a mai spus Annemie Turtelboom. Reprezentanta CCE a amintit, însă, că 2026 este anul în care Comisia Europeană trebuie să facă e evaluare a regulamentului CO2, sugerând că acela va fi momentul esențial în care să ne întrebăm dacă să „ținem de obiectivele stabilite” sau dacă există o nevoie de ajustare.
Ha ha! Asa se intampla cand dai nas la nulitati precum Gretuta si Ursula care fac jocul in favoarea competitorilor UE… Europa din pacate nu are resurse care sa sustina tranzitia pe energie verde si intotdeauna va depinde de terte tari care au gaz, petrol, metale rare pentru energia verde, mana de lucru ieftina si calificata. Europa este imbatranita, necompetitiva si nu mai produce mai nimic… am avut si avem niste conducatori destoinici a caror atentie e concentrata pe orice altceva in afara de propria Uniune Europeana
Le place dictatura la astia din ue made China, dar ei nu înțeleg ca oamenii aici au o libertate și o cultura milenara diversa de aia și mai ales credinta,chiar dacă ei au diluat o !!Temelia mai rezista spre disperarea lor!!
DACA ATI ALES-O IAR PE HABARNISTA URSULA ,DEZASTRUL SE VA TRIPLA IN URMATORII 4 ANI.
LA CATE TAMPENII PUNE BOTUL O SA PUNA ECONOMIA UE PE BUTUCI !.
Ce să mai zic , cei care fac politica UE sunt praf.Oameni care nu au nicio legătură cu industria ,economia . Și totuși poporul se lasă prostit de minciunile , și promisiunile lor nu reacționează sub nicio formă! A venit rândul Europei să decadă și să intre într-o perioadă de sărăcie! Birocrație multă, muncă puțină, structuri paralele Bruxelles și în fiecare stat doar, toată lumea vrea să fie politician și să conducă!
Ăștia , prin prețul mare la energie , distrug atât industria cît și agricultura in UE , iar încălzirea globală e o gogoriță de care se folosesc .
UE nu stie ca s-au schimbat vremurile. Traieste cu iluzia ca inca mai are competitivitate economica, forta militara dominanta si influenta politica relevanta. Vrea materii prime ieftine, iar in acelasi timp sa-i conditioneze politic pe partenerii economici care le detin. Uite ca nu se mai poate, din moment ce te-ai raliat deja politicii de adeversitate a SUA, care iti este hegemon si nu-i pasa decat de propriile interese! Actuala diplomatie europeana nu stie dictonul conforma caruia „amenintarea este mai puternica decat infaptuirea ei”. Europa intra cu talpa inainte spre tibia Chinei, dar… nu loveste nimic.
Rezultatul a zeci de ani de nepasare, marii producatorii EU au vanat doar profitul si n au fost dispusi sa investeasca in cercetare si dezvoltare, dupa ultimile cifre rasuflate in presa China a investit in ultimii 10 ani 500 de miliarde doarvin industria auto plus ca au lucrat intens la lanturile de aprovizionare cu material prime ( litiu, cobalt, nichel etc) in tot aceasta perioada greii industriei auto au investit doar in publicitate negativa la adresa noilor tehnologii, acum toti se roaga sa fie saklvati de tavalucul Chinez, ceva similar s a intamplat si in industria panourilor voltaice, ne tot batem in piept ca suntem competitivi dar adevarul este altul, vom pierde industria auto la fel cum am pietdut si pe cea electronica.
pleaca de
UE, SUA trebue sa schimbe systemmul atit timp cit corporatile acumuleaza toti banii si nu investesc in nimic vor cade si vor cade rau de tot,vremea acaparari cu forta a trecut ,investeste si produce pentru profit