Cauta

Cum răspunde Europa la proiectul de 369 de miliarde de dolari al lui Joe Biden?

În discuție se află un act legislativ american de referință numit Legea privind reducerea inflației (IRA), care include subvenții în valoare de 369 de miliarde de dolari pentru tehnologiile verzi, menite să atragă investiții în SUA. Bruxelles-ul susține că acest regim dăunează bazei industriale a UE și încalcă normele Organizației Mondiale a Comerțului.

Cele două părți au înființat un grup de lucru comun pentru a-și rezolva divergențele, însă oficialii sunt pesimiști în ceea ce privește perspectiva unor schimbări semnificative. În absența unei regândiri la Washington, ce poate face UE pentru a atenua daunele?

Biden a promulgat legea IRA în august, salutând-o ca fiind cea mai „agresivă acțiune” pe care țara a întreprins-o pentru a face față crizei climatice. În timp ce UE a salutat eforturile de reducere a emisiilor de carbon, s-a plâns cu amărăciune de măsurile care, în opinia sa, ar oferi întreprinderilor cu sediul în SUA un avantaj neloial.

Comisarul european pentru comerț, Valdis Dombrovskis, a declarat că aceste stimulente „discriminează industriile europene din domeniul automobilelor, al energiilor regenerabile, al bateriilor și al industriilor energointensive”.

De exemplu, o subvenție de 7.500 de dolari pentru achiziționarea de vehicule electrice ar fi acum limitată la cele fabricate în mare parte cu piese din America de Nord și asamblate acolo.

Comisia Europeană a argumentat că cinci măsuri din legislație creează credite fiscale și subvenții cu „cerințe de conținut intern clar discriminatorii”, susținând că încalcă normele OMC.

De asemenea, UE dorește să obțină aceleași condiții preferențiale pe care SUA le-au acordat Canadei și Mexicului în ceea ce privește vehiculele electrice.O speranță pentru UE este o posibilă lacună în prevederile subvențiilor: vehiculele comerciale nu trebuie să fie asamblate în SUA pentru a se califica pentru un credit fiscal de consum de 7.500 USD. Miniștrii de comerț din UE, reuniți vineri la Bruxelles, au declarat că doresc soluții concrete până pe 5 decembrie, când SUA și UE vor ține următoarea sesiune a consiliului lor obișnuit de comerț și tehnologie.

Comisia Europeană a semnalat că ar putea duce problema la OMC dacă discuțiile nu vor da roade. Acest lucru ar deschide mai larg ușa pentru ca UE să ia măsuri de răzbunare, cum ar fi tarifele împotriva SUA, a declarat Sam Lowe, partener la compania de consultanță Flint Global, citat de Financial Times. Dar procesul ar dura cel puțin un an.

Și mulți membri ai UE sunt reticenți în a deschide un război comercial pe această problemă, având în vedere progresele recente pe care Europa și SUA l-au făcut în alte domenii, punând în pauză disputele anterioare privind subvențiile pentru aeronave și tarifele pe oțel și aluminiu din era Trump.

UE dorește să mențină unitatea transatlantică în fața invaziei ruse a Ucrainei și a uriașului sprijin financiar și militar pe care administrația Biden l-a acordat Kievului.

Și își plătește deja programul NextGenerationEU de 800 de miliarde de euro, care cere fiecărui stat membru să dedice cel puțin 37% din cheltuielile naționale de redresare pentru investiții și reforme legate de climă.

Dar resursele disponibile pentru subvenții la nivelul UE sunt extrem de limitate, iar o  reproducere a  prevederile privind conținutul local din legislația SUA  ar putea deschide provocările din partea altor parteneri comerciali, care sunt, de asemenea, supărați de IRA.

Ultimele stiri

  • Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni
  • Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)
  • Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!
  • Veşti proaste pentru bugetarii obişnuiţi să primească vouchere de vacanţă. De ce trebuie să se bucure cât mai mult de ele în 2024
  • Alimentul de bază care a atins un preţ exorbitant la raft, cel mai mare din ultimii 15 ani. De ce s-a ajuns în această situaţie
  • ANM anunţă că se schimbă vremea în România! Diferențe mari de temperatură de la o zi la alta. Prognoza pentru Bucureşti
  • Bucureştiul se închide din nou în weekend pentru maşini. Se deschide pentru pietoni. Zonele cu restricţii de trafic
  • Gestul banal, dar extrem de periculos pe care îl fac şoferii la volan, îi poate descrie pe aceştia ca fiind psihopați, narcisiști sau machiavelici
  • Motivele pentru care Volodimir Zelenski nici nu vrea să audă de un armistiţiu cu Rusia pe durata Jocurilor Olimpice 2024
  • Horoscop – sâmbătă, 18 mai 2024. Nativii care trebuie să pună piciorul în prag şi să pretindă mai mult respect
  • Exit mobile version