Începând cu 2025, UE va reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2 pe kilometru pentru vehiculele noi, cu 15% mai mic decât nivelul din 2021.
Constructorii de maşini care depăşesc aceste limite riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro.
Soluțiile, costisitoare
Producătorii auto susţin că soluţiile disponibile sunt costisitoare şi provoacă dezbateri intense în industrie. Potrivit lui Rico Luman, economist senior în transporturi şi logistică la banca olandeză ING, majoritatea marilor producători auto europeni sunt departe de a respecta aceste ţinte, fiind necesare măsuri urgente pentru a evita sancţiunile financiare.
În prezent, doar Volvo, Tesla şi câţiva producători chinezi se află în conformitate cu noile standarde, conform stiripesurse.ro.
ulia Poliscanova, director senior la Transport & Environment, susţine că amânarea ţintelor ar încetini tranziţia industriei auto către electrificare, punând în pericol competitivitatea pe termen lung.
Producători auto, speranţe la Trump
Evident, în contextul în care Trump a anunțat că dorește să pună capăt „mandatului privind vehiculele electrice”, este de înțeles că producătorii de automobile încearcă să se facă auziți.
Cine știe, poate că vor încerca să salveze ce pot din stimulentele fiscale introduse de Joe Biden pentru achiziționarea unui vehicul cu „emisii zero”. Și apoi există îngrijorarea cu privire la tarifele pentru mașinile produse în China și Mexic.
Text integral de Radu Jacotă, AICI.