AcasăEconomieCum construiesc maşinile producătorii auto pentru a evita sancțiunile UE privind emisiile

Cum construiesc maşinile producătorii auto pentru a evita sancțiunile UE privind emisiile

Vânzările europene de automobile au scăzut luna trecută, cei mai mari producători din regiune confruntându-se cu o încetinire a cererii care a declanșat o criză în industrie

Începând cu 2025, UE va reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2 pe kilometru pentru vehiculele noi, cu 15% mai mic decât nivelul din 2021.

Constructorii de maşini care depăşesc aceste limite riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro.

Soluțiile, costisitoare

Producătorii auto susţin că soluţiile disponibile sunt costisitoare şi provoacă dezbateri intense în industrie. Potrivit lui Rico Luman, economist senior în transporturi şi logistică la banca olandeză ING, majoritatea marilor producători auto europeni sunt departe de a respecta aceste ţinte, fiind necesare măsuri urgente pentru a evita sancţiunile financiare.

În prezent, doar Volvo, Tesla şi câţiva producători chinezi se află în conformitate cu noile standarde, conform stiripesurse.ro.

ulia Poliscanova, director senior la Transport & Environment, susţine că amânarea ţintelor ar încetini tranziţia industriei auto către electrificare, punând în pericol competitivitatea pe termen lung.

Producători auto, speranţe la Trump

Evident, în contextul în care Trump a anunțat că dorește să pună capăt „mandatului privind vehiculele electrice”, este de înțeles că producătorii de automobile încearcă să se facă auziți.

Cine știe, poate că vor încerca să salveze ce pot din stimulentele fiscale introduse de Joe Biden pentru achiziționarea unui vehicul cu „emisii zero”. Și apoi există îngrijorarea cu privire la tarifele pentru mașinile produse în China și Mexic.

Text integral de Radu Jacotă, AICI.

author avatar
Andrei Ștefan
1.117 afisari

1 COMENTARIU

  1. Chiar nimeni nu se opune planurilor absurde, distrugătare ale unora nealeși???

    Deja s-a ajuns la situația că nu se mai produce decât puțin la noi, în Europa, iar acum vedem că se urmărește distrugerea și a ceea ce a mai rămas. Cei cu electrificarea asta? Nimeni nu vede că nu e bună de nimic? Că este mai toxică decât ce era înainte. Mai poluantă. Lumea nu vede ce pățește VW? Ce pățește Stellantis? Că te face cu totul dependent de alte țări. Țări care produc, care nu și-au sabotat industria pentru un „grindil” cretin, că altfel nu i se poate spune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger