Cauta

Costurile ”fabricat în Europa”

Costurile ”fabricat în Europa” - Ziarul National

Bruxelles insistă ca 70% din conținutul produselor esențiale să fie „fabricat în Europa”. Strategia ar costa companiile din UE peste 10 miliarde de euro anual, obligându-le să cumpere componente europene mai scumpe

Bruxelles insistă ca 70% din conținutul produselor esențiale să fie „fabricat în Europa”, în contextul eforturilor de a acorda prioritate sectoarelor interne și de a reduce dependența de China.

Costurile ”fabricat în Europa” - Ziarul NationalTotuși, strategia ar costa companiile din UE peste 10 miliarde de euro anual, obligându-le să cumpere componente europene mai scumpe, relatează Financial Times. Trei oficiali ai UE susțin că se discută praguri de conținut local de până la 70%, dar obiectivele vor varia în funcție de importanța sectorului și de gradul de dependență. Un alt oficial a declarat că domeniul de aplicare va reflecta politicile industriale cheie ale Chinei „Made in China 2025” și „China Standards 2035”.

În cazul autoturismelor, de exemplu, stimulentele guvernamentale ar fi acordate numai vehiculelor care îndeplinesc criteriile de referință. De asemenea, bateriile ar trebui să aibă un anumit nivel de conținut european. Este așteptată o analiză a capacității de producție a UE pentru fiecare componentă industrială.

Legea Acceleratorului Industrial ar putea fi modificată sau chiar amânată, pe fondul divergențelor din cadrul Comisiei Europene cu privire la clauze. Comisarul blocului comunitar, Stephane Sejourne, dorește ca definiția termenului „european” să se limiteze la UE.

Puternica direcție comercială a Comisiei este sceptică în privința pragurilor de conținut local, care sunt promovate de departamentul de politică industrială al lui Sejourne.

Regulile Organizației Mondiale a Comerțului interzic, în general, favorizarea producătorilor interni, deși există excepții din motive legate de securitate.

Unii oficiali se tem că produsele fabricate în Europa ar avea un preț semnificativ mai mare decât cele importate din Asia, ceea ce ar duce la costuri și mai mari pentru companii.

Prețurile ridicate ale energiei și presiunea exercitată de regimul tarifar al lui Donald Trump au determinat întreprinderile din UE să devină din ce în ce mai dependente de produsele chinezești. Industriile grele europene, inclusiv cea siderurgică, se luptă să-și mențină marjele de profit în fața importurilor ieftine.

Producătorii europeni de oțel au îndemnat  Bruxelles-ul să impună tarife vamale similare cu cele ale SUA asupra tuturor importurilor de metal, avertizând că industria riscă să se prăbușească sub presiunea produselor chinezești ieftine.

Ultimele stiri

  • Trump și diplomația neconvențională
  • Cine stă, de fapt, în spatele lui Ciprian Ciucu! Operațiunea „Mama sunt eu”
  • Arestări la compania Damen din Olanda. Șantierul naval Mangalia, în aer
  • Vinicius nu are leac: scandal în Țara Bascilor!
  • Macron și ”Împăratul Roșu” promovează multilateralismul
  • Îl mai țineți minte pe Maccarone? Șocant ce a făcut!
  • Autoritățile locale, obligate să dea banii de investiții înapoi. Ministerul Dezvoltării susține că sunt nereguli
  • Criza apei din Prahova: omul lui Buzoianu la Apele Române umblă prin instanțe după sporuri
  • Costurile ”fabricat în Europa”
  • Sondaj INSCOP, cu trei zile înainte de alegeri. Cine conduce în cursa pentru Primăria Capitalei!
  • Exit mobile version