AcasăEconomieCorporate America joacă alba-neagra cu recesiunea

Corporate America joacă alba-neagra cu recesiunea

Când tușește SUA răcește toată lumea -asta se știe. Mai puțin clară este poziția directorilor de top din Corporate America,  puternic împărțiți cu privire la șansele ca țara să scape de o recesiune, deoarece semnalele contradictorii privind ratele dobânzilor, piețele muncii și cheltuielile de consum încurcă perspectivele de afaceri pentru acest an.

La jumătatea sezonului de profituri pentru cel de-al patrulea trimestru, investitorii care sperau să primească un semnal limpede privind orizontul economiei americane de la cele mai mari întreprinderi ale sale au fost frustrați.

Companii precum Ford, McDonald’s, UPS și US Bancorp au declarat investitorilor că se pregătesc pentru cel puțin o recesiune ușoară. Elon Musk, directorul executiv al Tesla, a mers mai departe, spunându-le analiștilor săptămâna trecută că producătorul auto se va confrunta probabil cu „o recesiune destul de dificilă”.

Cu toate acestea, chiar și în timp ce grupurile Big Tech, precum Alphabet, își reduc costurile în fața unei încetiniri a activității de publicitate, alte companii, inclusiv American Express și General Motors, i-au asigurat pe analiști că se așteaptă ca SUA să evite orice încetinire serioasă.

Caterpillar, grupul de utilaje industriale care este considerat un indicator economic, a declarat că piața americană „rămâne relativ puternică până în prezent”.

„Se poate spune că recesiunea este în mare parte în mintea oamenilor”, a declarat Danny Bachman,economist la Deloitte, prezicând o creștere foarte lentă, dar nu o recesiune în prima jumătate a acestui an.

Imaginea împărțită a celei mai mari economii din lume vine în contextul în care Rezerva Federală tocmai a încetinit ritmul recentelor sale creșteri ale ratelor dobânzilor, indicând în același timp că va trebui în continuare să majoreze în continuare costurile de împrumut pentru a domoli inflația.

FMI preconizează acum că creșterea economică a SUA va scădea de la 2% anul trecut la 1,4% în 2023.    Directorii executivi din mai multe sectoare de activitate își exprimă de câteva luni mai multă prudență cu privire la condițiile macroeconomice, un sondaj al Business Roundtable a arătat că încrederea lor a scăzut sub media pe termen lung pentru prima dată din trimestrul al treilea din 2022.

Potrivit furnizorului de date AlphaSense/Sentieo, numărul de menționări ale termenului „recesiune” în cadrul convorbirilor privind profiturile de către directorii executivi a depășit în noiembrie nivelurile de început de pandemie.

De la începutul anului, pierderile de locuri de muncă s-au extins,  din Silicon Valley până pe  Wall Street. Challenger Gray & Christmas, o firmă de outplacement și coaching pentru directori, a estimat că angajatorii americani au anunțat peste 100.000 de reduceri de personal în ianuarie, față de mai puțin de 44.000 în decembrie și 19.000 cu un an înainte.

PayPal a dat vina pe un „mediu macroeconomic dificil” pentru a anunța 2.000 de concedieri, FedEx a declarat că va reduce 10% din rândurile sale de conducere pentru a se alinia mai bine la cererea clienților, iar Intel a invocat „probleme economice” pentru a explica de ce reduce salariile directorului său general și ale altor directori și manageri.

Totuși, astfel de anunțuri vin după o serie de angajări mai puternice decât se așteptau. Un raport al Departamentului Muncii a constatat că SUA avea 11 milioane de locuri de muncă vacante la sfârșitul anului 2022, în creștere față de 10,46 milioane în noiembrie.

Angajatorii americani au sfidat previziunile adăugând 517.000 de joburi în ianuarie, aproape dublu față de decembrie.

Becky Frankiewicz, președintele companiei de recrutare  ManpowerGroup, susține  că “paranoia pandemică a rămas instalată în rândul angajatorilor care își amintesc cât de greu a fost să aducă înapoi muncitorii”, dar economia americană “se va menține pe poziție pe tot parcursul acestui an”.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
216 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger