Cauta

Concedierile din Big Tech îi dezumflă pe nesătuii Musk și Zuckerberg

Restructurarea este un moment îngrozitor pentru personalul oricărei companii. Elon Musk a făcut reduceri atât de profunde la Twitter  încât echipa sa a început să le ceară zecilor de angajați să se întoarcă după ce au fost concediați vinerea trecută, când aproximativ jumătate dintre ei au văzut ușa.

Între timp, Meta Platforms  a lui Mark Zuckerberg se pregătește să concedieze miercuri mii dintre cei aproximativ 87.000 de angajați salariați, potrivit Wall Street Journal, fiind pentru prima dată în istoria sa când a efectuat reduceri masive de personal.

Inflația, temerile legate de recesiune și un boom de angajări pandemice au dus la acest punct de inflexiune pentru Big Tech. Dar concedierile de la Meta și Twitter reprezintă mai mult decât o oportunitate de a-și consolida profitul; este un moment de a lăsa deoparte obsesia liderilor lor pentru servicii noi și netestate.

Atât Musk, cât și Zuckerberg conduc companii cu publicitate în ADN-ul lor și ar trebui să se concentreze din nou pe a fi afaceri bune în acest domeniu dacă vor să-și stopeze declinul  – chiar dacă momentul  de dominație pare să fi atins apogeul.

În schimb, fondatorul Facebook aleargă după realitatea virtuală, iar Musk amenință agenții de publicitate care boicotează Twitter, în timp ce companii precum General Motors, Microsoft  și Verizon Communications  își suspendă reclamele pe site din cauza preocupărilor legate de moderarea inadecvată a conținutului.

Zuckerberg a investit peste 10 miliarde de dolari în construirea unei afaceri noi bazate pe realitatea virtuală – metaversul – incluzând o cască de 1.499 de dolari pe care o propune, în mod ridicol, pentru întâlniri la birou.

Musk vinde insignele albastre verificate de la Twitter pentru 8 dolari și le ia de la oricine nu plătește. Ambii miliardari se încăpățânează să urmărească idei care au puține șanse de a face bani, într-un moment în care ambele firme au nevoie să-și plătească facturile.

Twitter, în special, are de plătit dobânzi anuale de un miliard de dolari, datorită datoriilor contractate în momentul achiziționării companiei de către Musk. Afacerea de reclame digitale, care a crescut cu 21% în 2021, va încetini probabil la o singură cifră în următorii ani.

Dar Zuckerberg și Musk pivotează mult prea repede și prea radical. Ei pariază întreaga lor companie pe vânzarea de produse, când firmele de social media fac, în general, o treabă groaznică vânzând produse.

Industria tehnologiei intră într-o epocă a austerității, deoarece mai multe companii mari îngheață angajările și își reduc forța de muncă. Dar pentru ca Twitter și Facebook să rămână pe linia de plutire în această următoare mare furtună, liderii lor trebuie să se desprindă de ideile noi și de orice îndemnuri de a-și consolida moștenirile ca inovatori. Ar trebui să rămână cu ceea ce funcționează pentru moment. Prea multă orgoliu i-ar putea face să se scufunde.

Ultimele stiri

  • Horoscop 16 septembrie 2025 – Zi excelentã pentru activitatea mentalã
  • Antena 3 CNN îl plimbă pe Nicușor Dan ca pe un bibelou politic: România moare de foame, iar „președintele” bolborosește prostii
  • Dronă neutralizată deasupra clădirilor guvernamentale din Polonia
  • Ambasadorul Marius-Gabriel Lazurcă, rechemat din Mexic: urmează drumul spre șefia SIE?
  • Cătălina Porumbel, jurnalista cu morală de platou și soție de sinecurist
  • Alege ce citești
  • Traian Băsescu, despre reacția autorităților în cazul dronelor rusești: ,, Ne punem singuri în situații ridicole”
  • ”Airbusul sateliților” vs Starlink
  • Furtuna Zack lovește Europa Centrală: efecte și asupra vremii din România
  • A dispărut PSD. Se caută partid, dar nu se oferă recompensă găsitorului
  • Exit mobile version