AcasăEconomieCompensarea emisiilor, o afacere proastă

Compensarea emisiilor, o afacere proastă

Compensarea emisiilor de dioxid de carbon părea odată pregătită pentru o creștere de neoprit. Analiștii estimau că aceste credite, care pretind că șterg o tonă de emisii, vor valora sute de miliarde de dolari în următorii ani.

Cu toate acestea, achizițiile efectuate de bănci, companii aeriene, industriale și alte întreprinderi au scăzut pentru prima dată anul trecut, potrivit analizei Bloomberg Green asupra datelor din trei registre publice care acoperă peste 260.000 de tranzacții din 2010 încoace.

Traiectoria schimbătoare a pieței carbonului a dus la preocupări tot mai mari cu privire la eficacitatea acesteia. În plus, cumpărătorii corporativi au crescut achizițiile de compensații provenite dintr-o sursă deosebit de controversată – proiecte eoliene, hidro și solare.

Majoritatea experților au renunțat la aceste credite de energie regenerabilă, deoarece au probleme serioase de integritate.Asta înseamnă că orice finanțare suplimentară din vânzarea de compensații de carbon nu va mișca indicatorul emisiilor.

Unii dintre cei mai mari cumpărători corporativi au început să se distanțeze de astfel de compensări. Compania aeriană britanică EasyJet  a declarat că va înceta să mai utilizeze majoritatea creditelor de carbon pentru a-și atinge obiectivul de a elimina emisiile până la jumătatea secolului.

JetBlue Airways  a renunțat la majoritatea compensațiilor pentru propriile emisii interne. Mișcare similară și pentru grupul chinez Lenovo.Cu alte cuvinte, au decis că unele compensații nu sunt suficient de bune pentru a-și îndeplini propriile obiective climatice.

Mișcările contradictorii arată modul în care piața de compensare a emisiilor de carbon a devenit o bătaie de cap pentru companiile care au crezut în premisa seducătoare că pot continua să emită carbon atâta timp cât cumpără în schimb aceste credite ieftine.

Problema este că cea mai mare parte a compensațiilor disponibile în prezent nu elimină dioxidul de carbon din atmosferă, ci doar pretind că evită să emită mai mult CO2. Acest lucru subminează ideea fundamentală din spatele compensării.

„Ceea ce am văzut în ultimul an pe piețele de carbon este o erodare a încrederii din partea corporațiilor”, a declarat Eron Bloomgarden, fondatorul Emergent, o organizație non-profit care facilitează comerțul cu compensații.

Unii analiști preconizează că achizițiile determinate în principal de branding – cum ar fi companiile care utilizează compensații pentru a eticheta anumite produse ca fiind „neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon” sau „net zero” – vor dispărea complet până la jumătatea secolului.

author avatar
Radu Jacotă
218 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cu sau fara emisiile de CO2, clima tot aia va fi. Este de fapt o problema de bani (cineva castiga dintoata povestea asta), si de subjugare a oamenilor (orase de 15 minute, hrana mai putina in lipsa ingrasamintelor bazate pe gaz metan etc).

Comments are closed.

Nu rata să citești

Ultimele știri