AcasăEconomieComisia Europeană a creat fabrici de șomeri. Impunerea mașinilor electrice a pus...

Comisia Europeană a creat fabrici de șomeri. Impunerea mașinilor electrice a pus pe butuci industria auto din UE

Viitorul verde al UE devine tot mai cenușiu. Electromobilitatea, un eșec total

Marea tranziție verde, susținută acum doar de UE, i-a prins pe picior greșit pe producătorii auto din Uniunea Europeană. Astfel, Comisia Europeană a reușit performanța de a transforma o industrie de top în fabrici de șomeri, prăbușind economic întreaga Uniune. Comitetul Economic și Social European avertizează că sunt mari probleme cu vehiculele electrice, care, pe lângă prețurile prohibitive, se confruntă cu o lipsă a infrastructurii de încărcare, lipsa capacității rețelei, rentabilitatea scăzută, incertitudinea în ceea ce privește potențialul de reparare și valoarea lor reziduală scăzută.

Avizul Comitetului Economic și Social European la Comunicarea Comisiei -Un plan de acțiune pentru sectorul european al autovehiculelor pune pe tapet o realitate cruntă. UE a pierdut startul și și-a pierdut iremediabil competivitatea în sectorul vehiculelor electrice, impus prin tranziția verde. Principalele provocări sunt prețul relativ mai mare al vehiculelor electrice, lipsa capacității rețelei, rentabilitatea scăzută a vehiculelor electrice, incertitudinea în ceea ce privește potențialul de reparare al vehiculelor electrice, valoarea lor reziduală scăzută (date fiind evoluțiile tehnologice rapide) și răspândirea neuniformă a infrastructurii de încărcare.

Producătorii europeni de echipamente originale (OEM) și furnizorii se bazează, de asemenea, în mare măsură pe tehnologia PHEV, care este o tehnologie de tranziție cu perspective pe termen lung mai slabe în comparație cu BEV, atrage atenția Comitetul Economic și Social European (CESE). Potrivit acestuia, producătorii europeni de automobile au fost mai lenți decât majoritatea competitorilor chinezi în tranziția către tehnologiile electromobilității, în timp ce Japonia și Coreea de Sud au înregistrat, într-o etapă incipientă, un avans în tehnologia bateriilor. Pe de altă parte, ecosistemul european al autovehiculelor rămâne în mare măsură dependent de țările terțe pentru componente și tehnologii esențiale, cum ar fi bateriile, semiconductorii, pământurile rare și infrastructura digitală critică.

Daniel Baluta

Colosul se prăbușește

Transformarea proceselor de producție și a lanțurilor de aprovizionare va afecta profund structura ocupării forței de muncă din sectorul autovehiculelor, susține CESE. Transformarea riscă să creeze șomaj în regiunile producătoare de autovehicule, precum și să elimine IMM-urile din lanțul de aprovizionare al motoarelor cu combustie internă. Sectorul vehiculelor electrice cu baterie folosește mai puțină forță de muncă, deoarece aceste vehicule au mai puține componente decât cele cu motoare cu combustie internă. În plus, cererea de autoturisme stagnează.

Prin urmare, cererea de lucrători din industria metalurgică și a mașinilor va scădea. În 2024, Observatorul european al restructurărilor din cadrul Eurofound a înregistrat 104 anunțuri de restructurare care afectau 94.597 de lucrători (dintre care 35 000 la VW). În același timp, industria auto duce lipsă de forță de muncă cu competențe digitale la toate nivelurile. ”Trebuie înființat un fond SURE 2.0 pentru a sprijini schemele de șomaj tehnic cu scopul de a menține lucrătorii implicați în perioadele de nefuncționare”, precizează CESE.

Bogați și săraci

Comitetul cere Comisiei Europene să ia măsuri pentru evitarea divizării cetățenilor în cei care își permit să conducă/să dețină o mașină electrică și cei care vor trebui să rămână la o mașină îmbătrânită, cu motor cu combustie internă, care va fi taxată și penalizată tot mai mult. Această problemă ar putea fi abordată prin utilizarea veniturilor din Fondul social pentru climă și din noua schemă de comercializare a certificatelor de emisii (ETS2) pentru a dezvolta scheme de leasing social, consideră CESE. Totodată, este nevoie de consolidarea și digitalizarea infrastructurii rețelei (rețele inteligente) pentru a atenua riscul ca sarcina tot mai mare cauzată de încărcarea vehiculelor electrice să copleșească infrastructura energetică existentă, inclusiv încărcarea inteligentă și tehnologiile de conectare a vehiculelor la rețea.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
69 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img