Cauta

Cine unge motoarele tancurilor rusești?

Cine unge motoarele tancurilor rusești? - Ziarul National

Companiile sud-coreene profită de retragerea rivalilor occidentali de pe piața Rusiei

Exporturile sud-coreene în Rusia de lubrifianți pentru motoare care pot fi folosiți la tancuri, mașini blindate și alte vehicule militare au crescut de peste două ori anul trecut, companiile  profitând de retragerea de pe piață a concurenților lor occidentali, în urma invaziei armatei lui Vladimir Putin în Ucraina.

Cine unge motoarele tancurilor rusești? - Ziarul National Cine unge motoarele tancurilor rusești? - Ziarul NationalAceste exporturi s-au majorat  cu 116,7% în 2022, ajungând la 229 milioane de dolari, potrivit statisticilor guvernului coreean. Creșterea a venit după ce marile companii petroliere occidentale, inclusiv Total, Shell și BP, și-au redus în mod voluntar operațiunile din Rusia, inclusiv vânzările de uleiuri utilizate în transmisiile și motoarele vehiculelor.

Datele privind importurile rusești arată că SK Enmove, o filială a conglomeratului sud-coreean SK Group, și GS Caltex, o societate mixtă între GS Group și gigantul energetic american Chevron, au fost cei doi principali beneficiari ieșirii companiilor occidentale.

Nu există restricții sud-coreene în ceea ce privește exporturile de lubrifianți pentru motoar către Rusia. Niciuna dintre companii nu a fost acuzată de încălcarea sancțiunilor.

“Orice produs POL (benzină, ulei și lubrifiant) poate avea o dublă utilizare – civilă sau militară”, a precizat Patrick Donahoe, general-maior american în retragere și fost comandant al Centrului de Excelență în Manevre al Armatei SUA. “Oricine vinde POL Rusiei ajută la agresiunea lor în Ucraina”.

Registrele de import din Rusia examinate de Financial Times arată că SK Enmove și GS Caltex au livrat 2,8 milioane în ulei de motor în ianuarie 2022. Volumele lor au crescut de atunci, atingând un vârf de aproximativ 28 de milioane de dolari în martie 2023. SK Enmove reprezintă acum 6,5% din importurile rusești de lubrifianți pentru motoare, iar GS Caltex furnizează puțin peste 5%.

“Firmele coreene pot intra pe nișe de piață din Rusia lăsate de companii internaționale mai mari”, a declarat Jeong Min-hyeon, șeful echipei Eurasia de la Institutul Coreean pentru Politică Economică Internațională.

GS Caltex, care produce marca de uleiuri de motor Kixx, și SK Enmove au recunoscut că au beneficiat de pe urma retragerii concurenților lor de pe piața rusă. Reprezentanții Chevron “nu comentează aspectele comerciale ale societăților noastre mixte neexploatate, inclusiv GS Caltex”.

Un oficial al Ministerului Comerțului de la Seul susține că țara are controale la export pentru “articole care pot fi deturnate pentru uz militar sau pentru arme de distrugere în masă, dar lubrifianții sunt ca o marfă”. Impunerea de restricții asupra uleiului de motor ar putea “dura mult timp”.

Ultimele stiri

  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Exit mobile version