Cauta

Cine se îmbogățește de pe urma haosului de la Marea Roșie

Expeditorii ies pe profit, în condițiile în care tarifele pentru containere s-au majorat cu 300% pe unele rute

În contextul în care criza de la Marea Roșie afectează transporturile de orice, de la automobile la energie, este o chestiune de timp până când costurile în creștere și tensiunile din lanțul de aprovizionare vor apărea în rapoartele de profit ale companiilor.

Mai multe firme avertizează deja cu privire la acest impact. Producătorul de vehicule electrice Tesla intenționează să oprească producția timp de două săptămâni la o uzină din Germania din cauza întârzierilor de livrare, în timp ce compania suedeză Volvo a anunțat o oprire de trei zile la fabrica sa din Belgia.

Retailerii britanici Tesco,  Marks Spencer Group  și Next  au semnalat riscul de creștere a prețurilor pentru consumatori.

Toate se datorează faptului că cel puțin 2 300 de nave fac ocoluri lungi pentru a evita atacurile militanților Houthi în Marea Roșie – o cale navigabilă care, în mod normal, gestionează peste 12% din comerțul maritim mondial. Cresc facturile  de transport și costurile de asigurare.

Bancherii centrali avertizează în legătură cu o creștere a inflației care ar putea împiedica reducerea ratelor dobânzilor. Și îi obligă pe analiști să regândească estimările privind profiturile companiilor pentru anul viitor.

În ultimele trei luni, prognoza privind câștigurile producătorilor auto este în scădere cu 5%, arată datele compilate de Bloomberg.

Pe de altă parte, expeditorii ies învingători – în condițiile în care tarifele pentru containere s-au majorat cu 300% pe unele rute, estimările privind câștigurile pentru indicele de transport MSCI Europe au crescut cu 7% în doar două săptămâni.

Evenimentele stimulează norocul companiilor de transport maritim la nivel mondial, precum  Moller- Maersk  și Hapag-Lloyd  în Europa, Integrated Shipping listată în SUA și Mitsui OSK Lines  din Japonia. Asigurătorii ar trebui să beneficieze, de asemenea, de pe urma majorării de zece ori a primelor pe unele rute maritime.

În rândul transportatorilor, Maersk s-a bucurat de o serie de recomandări de creștere. Bank of America a dublat recent estimările privind câștigurile pentru 2024 ale firmei daneze, în timp ce Goldman Sachs  consideră că o creștere masivă a fluxului de numerar liber ar putea permite returnarea capitalului către acționari.

David Vernon de la Sanford  Bernstein and Co. prevede o creștere a veniturilor și pentru firmele de logistică, inclusiv pentru expeditorii de mărfuri, dacă societățile care rămân fără opțiuni de transport maritim recurg la transportul aerian.

Ultimele stiri

  • Nu ai bani, poți să mori. Sute de mii de români, lăsați fără asigurare medicală
  • Lovitură pentru speculanți. Se cere reforma totală a pieței de energie
  • Topul încasărilor la „mondialul” cluburilor. Real Madrid – 54,8 milioane de euro!
  • Va amâna UE aplicarea Legii privind inteligența artificială?
  • România, la toamnă: proteste, anticipate și un nou guvern?!
  • Ministrul Economiei anunță că a declanşat procedura de demitere a conducerii Salrom/ Miruţă iese cu cifre: „Atât a costat o paranghelie organizată de conducerea SALROM. Nu din banii lor. Din banii dumneavoastră”
  • Cum va lupta Ucraina fără rachete americane?
  • Marea și frumoasa harababură a lui Trump
  • Fantezia unei înțelegeri între SUA și China
  • Deciziile strategice încep în cortexul prefrontal
  • Exit mobile version