Cauta

Cine se îmbogățește de pe urma haosului de la Marea Roșie

Cine se îmbogățește de pe urma haosului de la Marea Roșie - Ziarul National

Expeditorii ies pe profit, în condițiile în care tarifele pentru containere s-au majorat cu 300% pe unele rute

În contextul în care criza de la Marea Roșie afectează transporturile de orice, de la automobile la energie, este o chestiune de timp până când costurile în creștere și tensiunile din lanțul de aprovizionare vor apărea în rapoartele de profit ale companiilor.

Cine se îmbogățește de pe urma haosului de la Marea Roșie - Ziarul NationalMai multe firme avertizează deja cu privire la acest impact. Producătorul de vehicule electrice Tesla intenționează să oprească producția timp de două săptămâni la o uzină din Germania din cauza întârzierilor de livrare, în timp ce compania suedeză Volvo a anunțat o oprire de trei zile la fabrica sa din Belgia.

Retailerii britanici Tesco,  Marks Spencer Group  și Next  au semnalat riscul de creștere a prețurilor pentru consumatori.

Toate se datorează faptului că cel puțin 2 300 de nave fac ocoluri lungi pentru a evita atacurile militanților Houthi în Marea Roșie – o cale navigabilă care, în mod normal, gestionează peste 12% din comerțul maritim mondial. Cresc facturile  de transport și costurile de asigurare.

Bancherii centrali avertizează în legătură cu o creștere a inflației care ar putea împiedica reducerea ratelor dobânzilor. Și îi obligă pe analiști să regândească estimările privind profiturile companiilor pentru anul viitor.

În ultimele trei luni, prognoza privind câștigurile producătorilor auto este în scădere cu 5%, arată datele compilate de Bloomberg.

Pe de altă parte, expeditorii ies învingători – în condițiile în care tarifele pentru containere s-au majorat cu 300% pe unele rute, estimările privind câștigurile pentru indicele de transport MSCI Europe au crescut cu 7% în doar două săptămâni.

Evenimentele stimulează norocul companiilor de transport maritim la nivel mondial, precum  Moller- Maersk  și Hapag-Lloyd  în Europa, Integrated Shipping listată în SUA și Mitsui OSK Lines  din Japonia. Asigurătorii ar trebui să beneficieze, de asemenea, de pe urma majorării de zece ori a primelor pe unele rute maritime.

În rândul transportatorilor, Maersk s-a bucurat de o serie de recomandări de creștere. Bank of America a dublat recent estimările privind câștigurile pentru 2024 ale firmei daneze, în timp ce Goldman Sachs  consideră că o creștere masivă a fluxului de numerar liber ar putea permite returnarea capitalului către acționari.

David Vernon de la Sanford  Bernstein and Co. prevede o creștere a veniturilor și pentru firmele de logistică, inclusiv pentru expeditorii de mărfuri, dacă societățile care rămân fără opțiuni de transport maritim recurg la transportul aerian.

Ultimele stiri

  • Patriotism de… maximă urgență!
  • Horoscop 1 decembrie 2025 – Fii încrezător și nu te lăsa amăgit de aparențe
  • PACE ÎN UCRAINA – negocierile din Florida: Discuții aprinse pe calendarul alegerilor din Ucraina și schimbul de teritorii
  • ROMÂNIA, 2025! IMAGINILE ANULUI! Oamenii stau la cozi pentru apă potabilă/ Ministrul USR al Mediului dă vina pe subordonați
  • Parada militară de 1 Decembrie – spectacol și restricții în lanț. Iată programul oficial
  • Alege ce citești
  • GEORGE SIMION, reales în fruntea AUR. Pariul pentru 2026: „ARESTARE SAU GUVERNARE”
  • China va câștiga cursa inovației?
  • România lui Nicușor și Bolojan: intri cu CV fals, ieși cu secrete de stat!
  • Rezultate catastrofale ale măsurilor lui Bolojan. PIB-ul a scăzut cu 10 miliarde de lei, iar industria e în colaps
  • Exit mobile version