În timp ce industria auto din UE se zbate să supraviețuiască, după Green Deal-ul impus din birourile de la Bruxelles, fără nicio conectare reală cu realitățile de pe teren, China a mai făcut un pas spre supremația absolută în sectorul mașinilor electrice. A definitivat o baterie ieftină care, culmea, este și ”nemuritoare”, având în vedere că rezistă 5 milioane de km. Mai mult, bateriile nu prezintă nici risc de incendiu pentru că sunt fabricate din sodiu-ion.
Miliardele de euro băgate de Comisia Europeană în cercetare nu au reușit să depășească invenția secolului, cu dopul atașat de sticlă. Declinul cercetării și, în general, a inteligenței în rândul cetățenilor europeni nu este deloc întâmplător, ci a fost cât se poate de programat, prin transformarea sistemului de învățământ în fabrică de analfabeți funcționali și de mediocri.
De ani de zile se repetă obsesiv că UE nu mai are specialiști, nu mai are medici, ingineri și, în general, oameni calificați, și asta pentru că ultimele generații care au făcut școală serioasă au început să se pensioneze sau chiar să dispară. Uniunea Europeană a adoptat tranziția verde, cu mașini electrice care trebuiau concepute și fabricate peste noapte, cu sisteme de energie regenerabilă pe care nici nu le produce și nici nu prea are cine să le instaleze și cu standarde tot mai absurde pentru reducerea emisiilor la mașinile clasice. Consecințele au fost dramatice. Mașinile electrice nu au nicio șansă să concureze vreodată cu cele chinezești, materii prime pentru fabricarea bateriilor nu există pe continent, iar creșterea costurilor cu tot felul de sisteme sofisticate puse pe mașinile clasice, cu care să se poată încadra în cotele absurde impuse de Bruxelles, a determinat o scădere a calității și rezistenței, astfel că service-urile sunt asaltate de mașini noi, de multe ori chiar în garanție.
Nu-i stârniți pe chinezi!
Dacă globaliștii și, ulterior, Uniunea Europeană, nu o țineau ”langa” cu oprirea încălzirii globale prin mașini electrice și regenerabile, poate că nici chinezii nu se concentrau în această direcție. Dar s-au concentrat. Și, odată, stârniți, nu au mai putut fi opriți. După ce au pus la punct baterii litiu-ion cu autonomii din ce în ce mai mari, fără ca cineva de pe planetă să țină pasul cu ei, chinezii au scos acum bateria ”nemuritoare”, cu care nimeni nu mai poate concura. Astfel, compania chinezească CATL, care asigură deja 38% din producția mondială de baterii pentru mașini electrice, au pus la punct bateria sodiu-ion, denumită Naxtra, care costă doar 10% faţă de una litiu-ion şi care promite să reziste până la 5 milioane km, notează piataauto.md. Mai mult, compania a demarat producţia în serii de test, urmând ca, până la sfârşitul anului 2025, să înceapă producţia la scară largă, iar aceste baterii de ajungă deja pe primele maşini electrice chinezeşti. De data aceasta, avantajul Chinei nu mai este reprezentat de faptul că deține cele mai importante rezerve de materii prime critice, necesare pentru fabricarea bateriilor, ci de creativitate. Și asta pentru că vorbim de o compoziție de sodiu, materie care se găsește din abundență și care, foarte important, nu provoacă incendii.
Revoluție totală în piață
Noua baterie Naxtra nu e cu stare solidă, iar electrolitul său e unul mai uzual, fiind doar adaptat pentru a preveni în mod pasiv formarea dendritelor şi prevenirea degradării. Totodată, acest electrolit cu structură matricială în el a prevenit şi reducerea performanţei la temperaturi extreme, astfel că noua baterie poate opera la temperaturi cuprinse între -40 şi +70 grade Celsius, mai semnalează piataauto.md. Potrivit companiei CATL, bateria e concepută pentru a oferi minim 500 km autonomie în viaţa reală, utilizată în interiorul diapazonului de încărcare frecventă, spre exemplu între 10% şi 90%. Noua baterie poate rezista peste 10.000 cicluri, datorită lipsei de degradare şi lipsei de formări de dendrite. Iar 10.000 cicluri, a câte 500 km, înseamnă o durată de viață de 5.000.000 km. Așteptăm acum ca Ursula von der Leyen ori să pună taxe uriașe la import ori să le interzică de tot, că nu poți face de râs ditamai industria europeană de autoturisme.