AcasăEconomieCâți producători auto vor supraviețui tranziției electrice?

Câți producători auto vor supraviețui tranziției electrice?

Doar zece, susține un oficial al unei companii chineze, rivală a americanilor de la Tesla.

Industria mondială a automobilelor se va reduce la doar 10 companii în următorul deceniu, în condițiile în care rivalitatea intensă de pe piața vehiculelor electrice din China se extinde la nivel global.

Este afirmația lui Brian Gu, vicepreședintele Xpeng, cu sediul în Guangzhou. Pentru ca firmele chineze să se numere printre liderii producători, ar trebui să aibă “vânzări anuale de cel puțin 3 milioane de vehicule”, susținute de exporturi globale. Cel mai mare producător din lume, Toyota, a vândut 10,5 milioane de mașini în 2022, în timp ce Tesla a vândut 1,3 milioane.

Un avertisment? Oricum, vine într-un moment istoric pentru industria auto globală. China este pe punctul de a depăși Japonia ca fiind cel mai mare exportator mondial de automobile în funcție de volum, după ce anul trecut a depășit Germania.

Xpeng, care a fost fondată în 2014 și a strâns 1,5 miliarde de dolari în cadrul unei oferte publice inițiale în 2020 la New York, a fost afectată de concurența intensă din China.

A ocupat locul 12 în funcție de vânzări în rândul producătorilor de vehicule electrice din țară în primele trei luni ale anului. A vândut peste 120.000 de vehicule în 2022, dar a urmat o scădere de aproape 50% a vânzărilor din primul trimestru al acestui an, după ce Tesla a redus prețurile. În ianuarie, Xpeng a fost nevoită să urmeze exemplul, ieftinind prețurile a trei dintre cele patru modele ale sale cu până la 13%.

Brian Gu, fost director general și președinte al JPMorgan în Asia, a adoptat un ton defensiv cu privire la scăderea vânzărilor, dând vina pe momentul lansării noilor modele ale companiei. Dar a prognozat că piața se va stabiliza în a doua jumătate a acestui an.Și a recunoscut că deteriorarea relațiilor dintre SUA și China a complicat planurile de extindere a companiei în străinătate.

Xpeng, care este susținută de Alibaba și a investit masiv în conducerea autonomă, vizează o creștere în Europa în acest an, dar nu are planuri imediate de a vinde mașini în SUA.Dar la fel ca toți producătorii chinezi de mașini electrice, depinde de designerii de cipuri din SUA, inclusiv Nvidia și Qualcomm, pentru semiconductoare avansate. Acest lucru a alimentat îngrijorarea că producătorii chinezi de automobile ar putea fi expuși în condițiile în care Washingtonul extinde restricțiile privind accesul Chinei la tehnologia de vârf a cipurilor americane.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
278 afisari

4 COMENTARII

  1. Niciunul. Intrebarea este :unde incarci mizeria? Daca se golesc bateriile la mijlocul drumului ce faci? Nu pot fi reparate deci adio sh, pretul mare al ”electricilor” si nu ma refer la Springul produs in China care are o autonomie de 90 de km daca o calci pe la 110 km/h care-i viteza acceptabila pe autostrada.

  2. Nu va fi nici o tranzitie la masini electrice. In primul rand nu sant economice, ca sa le fabrici sau sa le casezi poluezi mai mult, si nu sant destule resurse ca se se fabrice cate ar fi nevoie. Ce se intampla este pe langa spalarea de bani in tehnologie fara viitor este si reducerea nivelului de trai si a mobilitatii oamenilor de rand. De fapt asta este scopul cu agenda verde

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger