Cauta

Bătaia de joc a plafonării RCA. Asigurătorii au dublat tarifele

De când guvernele Ciucă-Ciolacu au plafonat tarifele RCA, ieșind în fiecare an cu prelungiri ale măsurii așa-zis sociale, românii au constatat cu stupoare că acestea, de fapt, s-au dublat. Autoritățile au sărit, repede, în apărarea asigurătorilor, susținând că, de fapt, s-a acoperit doar inflația, ceea ce înseamnă că, în realitate, inflația a fost cu mult peste cifrele prezentate de INS. Controalele ASF nu au descoperit nereguli la companii, concluzia fiind că s-a respectat plafonarea, susțin reprezentanții transportatorilor.

ASF

Tunurile date în ultimii ani pe piața asigurărilor, cu complicitatea autorităților, au fost suportate tot din banii românilor. Astfel, deținerea unui autoturism a devenit acum un lux, dat fiind tarifele uriașe ale RCA. De când Guvernul a plafonat tarifele RCA s-a schimbat și definiția plafonării, aceasta fiind echivalentă cu dublarea prețurilor. La plângerile venite din partea transportatorilor, Executivul a rămas imun.

În schimb, ASF a mimat că își face treaba și a efectuat un control în piață, concluzia fiind că se respectă plafonarea. Păi când vreodată o să apere interesul românilor o instituție plătită de multinaționalele din sectorul asigurărilor? Despre polițele RCA emise de CEC Bank nu se mai aude nimic, deși legislația în vigoare obliga statul să înființeze o astfel de societate încă din 2018. Dar de ce să facă statul concurență companiilor străine și să dea o șansă cetățenilor de a plăti mai puțin la asigurarea auto obligatorie?

Culmea sfidării, conducerea ASF afirma, la un moment dat, că nu ar fi mare lucru dacă CEC Bank ar emite polițe RCA, pentru că, eventual, tarifele ar scădea doar cu 10%. Văzând permisivitatea și nepăsarea autorităților, asigurătorii și-au continuat nestingheriți comportamentul abuziv, egalând prețurile tarifelor pentru 6 luni cu cele pe un an, ca să-i oblige pe oameni să achite pentru un an. Mai mult, deși se vaită că plătesc despăgubiri foarte mari, o practică larg răspândită este declararea daunei totale, atunci când costurile sunt semnificative, deși acestea nu ar fi depășit prețul mașinii. Apoi se calculează o sumă pentru despăgubire cu care păgubiții nu-și mai pot cumpăra nici jumătate din mașina pe care au deținut-o, pentru că prețurile din piață nu coincid cu tarifele din programele asigurătorilor.

300% în 5 ani

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția că, profitând de o presupusă plafonare ineficientă impusă de Guvernul României, companiile de asigurări au dublat prețurile polițelor RCA într-un singur an și le-au majorat cu 300% în ultimii 5 ani. Confederația a dat și un exemplu concret al unui autoturism cu același proprietar, cu același domiciliu și același istoric de daune (clasă de bonus maximă – B8), ale cărui prețuri RCA au crescut galopant. Astfel, în 2021: RCA 12 luni – 358 lei, 2022: RCA 12 luni – 727 lei, 2023: RCA 12 luni – 630 lei, 2024: RCA 12 luni – 673 lei, iar pentru 2025: RCA 12 luni – 1.240 lei.

”Această creștere alarmantă de aproape 300% în cinci ani – cu o dublare doar în ultimul an – s-a produs fără o justificare economică validă, în absența unor daune sau schimbări în profilul asiguratului. Guvernul nu poate închide ochii la nesfârșit în fața complicității ASF la abuzurile asigurătorilor. Responsabilitatea este a ASF și a domnului Sorin Mititelu. ASF, instituția care ar trebui să protejeze consumatorii și să vegheze la respectarea legislației în domeniul asigurărilor, a demonstrat o atitudine pasivă. Mai grav, vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, direct responsabil de sectorul asigurărilor, nu a luat măsuri concrete pentru a împiedica aceste abuzuri”, a transmis COTAR.

Ce se urmărește

În fapt, majorarea tarifelor RCA este încurajată de Guvern și asta pentru că ea corespunde planurilor Green Deal, în care autoritățile din România s-au angajat în fața Comisiei Europene să reducă numărul autoturismelor aflate în circulație. La această măsură se va adăuga, din ianuarie 2026, o alta, și mai abuzivă, legiferată deja, și anume majorarea tarifelor rovinietei, în funcție de clasa de poluare, cele mai accesibile fiind doar pentru mașinile electrice. Combinate, RCA și rovinietă, plus viitoarea taxă pe carbon pentru combustibili, impusă tot de Comisia Europeană, vor conduce, într-adevăr, la dispariția mașinilor de pe șosele.

Ultimele stiri

  • Statele Unite, de la indispensabile la insuportabile
  • Guvernul protejează multinaţionalele: Falimentând firmele româneşti mici şi mijlocii, actualul guvern nu face altceva decât să depopuleze România
  • Cheltuieli pentru apărare. Va fi atins obiectivul de 5%?
  • Comunicat de presă MIRUNA BEAUTY CONCEPT S.R.L
  • Stalin și Regele Mihai
  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • UPDATE. Au fost aleși noii președinți ai celor două Camere ale Parlamentului. Grindeanu, la șefia Camerei Deputaților
  • Exit mobile version