AcasăEconomieAutoritățile pun tunurile pe mașinile vechi. Verificări la sânge a uzurii dinamice...

Autoritățile pun tunurile pe mașinile vechi. Verificări la sânge a uzurii dinamice și statice

Guvernul a găsit o altă metodă prin care să scoată din circulație mașinile vechi

Programul național prioritar pentru perioada 2025-2027 pentru implementarea Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră prevede, printre altele, o înăsprire a controalelor tehnice pentru mașinile mai vechi de 10 ani. Astfel, se preconizează instituirea unei evaluări a vehiculelor rulate pentru determinarea stării de depreciere, a uzurii dinamice și statice, precum și verificarea orelor de funcţionare a autovehiculului. 

Ministerul Transporturilor a publicat, în dezbatere publică, Programul național prioritar pentru perioada 2025-2027 pentru implementarea Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră. Unul dintre punctele importante este reprezentat de introducerea evaluării vehiculelor rulate pentru determinarea stării/gradului de depreciere, a uzurii dinamice și statice, verificarea electronică a odometrului pentru constatarea numărului real de kilometri parcurşi sau a orelor de funcţionare a autovehiculului.

În acest sens, vor fi identificate entitățile care pot derula activităţi de cercetare în domeniul siguranţei rutiere şi va fi elaborată o metodologie de evaluare tehnico-economică a vehiculului privind starea de depreciere și uzură reală, utilizând toate datele înregistrate în unitățile de comandă și modulele vehiculelor. Pentru derularea activităţii, se vor forma, de asemenea, experți și specialiști în domeniul evaluării vehiculelor rutiere rulate. Totodată, se va forma un grup de lucru în colaborare cu mediul academic, pe linie de stare tehnică, care să elaboreze metoda de evaluare tehnico-economică a vehiculelor, precum și o metodologie de constatare a deprecierii, a uzurii și a valorii reale a unui vehicul și a unei proceduri de lucru.

Inspecții de siguranță

Planul de acțiuni al strategiei mai prevede și promovarea și dezvoltarea activităţii de expertiză tehnică extrajudiciară și constatare tehnico-științifică auto, care implică evaluarea vehiculelor care au fost implicate în evenimente, prin realizarea inspecțiilor de siguranță. Inspecțiile vor evalua starea tehnică a vehiculelor care au fost implicate în evenimente pentru repunerea în circulaţie. Pentru aceasta se va construi pavilionul educațional la Centrul Tehnic Merișani pentru formarea specialiștilor în scopul realizării inspecțiilor de siguranță a vehiculelor implicate în evenimente rutiere și vor fi emise metodologia și a procedura de lucru pentru inspecția de siguranță rutieră, pentru verificarea funcționării în parametri a tuturor sistemelor de siguranță ale vehiculului.

Totodată, se va implementa și digitalizarea prelucrării datelor din domeniul vehiculelor rutiere. Pentru aceasta vor fi dezvoltate aplicații software care să permită colectarea de informații de la service-urile auto (cu privire la evenimente rutiere grave cu afectarea unor sisteme importante ale vehiculului, înlocuiri/reparații odometre, declanșarea airbagurilor etc).
În același timp, se vor unifica diferitele baze de date tehnice ale service-urilor, pentru analiza stării tehnice a vehiculelor, la nivel național, regional și local, pe componente și sisteme inteligente de asistență, pentru cunoașterea vehiculelor implicate în evenimente și care necesită efectuarea unei inspecții de siguranță.

Cutia neagră, montată pe autoturisme

Începând cu 07.07.2024 este obligatorie dotarea autovehiculelor ușoare noi cu dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, care stochează o gamă de date  anonimizate, privind vehiculul, pe o perioadă scurtă, înainte, în timpul și imediat după coliziune, astfel că este necesară formarea unor specialiști pentru analiza informațiilor stocate. În acest context, este necesară formarea experților și specialiștilor în domeniu, precum și promovarea și dezvoltarea activităţii de expertiză tehnică extrajudiciară și constatare tehnico-științifică auto.

Totodată, se vor înființa laboratoare de cercetare, constatări tehnico-ştiinţifice și expertize capabile să ofere baza tehnică pentru obținerea de date necesare unor analize complexe, corecte și precise, ce vizează metodologiile de monitorizare, inspecție și testare a vehiculelor pe toată durata vieții acestora, monitorizarea bunei funcționări a sistemelor de asistență a șoferului precum și a interfeței om-mașină (human-machine interface – HMI). În contextul acesta, se va întocmi o listă de masurători pentru prelevarea de date și informații necesare stabilirii gradului de uzură, a deprecierii, a bunei funcționări a vehiculului. Următorul pas va fi elaborarea unei liste de aparate, instrumente de măsură și softuri necesare culegerii de date necesare stabilirii stării tehnice reale a vehiculelor.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
23.873 afisari

9 COMENTARII

  1. Cu atâtea „dotări” vom avea avioane rutiere, dar problemele din trafic vor rămâne aceleași dacă autoritățile nu pun tunurile pe șoferi. Se conduce haotic și înconștient, iar pe lângă nerespectarea legislației, vitezei de rulare și a dotărilor din teren (drumuri), nu se respectă nici participanții la trafic, căci mulți sunt „grăbiți și doar ei au treabă”.

  2. Electrica e pentru snobi .
    După ce o cumpără vor constata că sunt fraieriți .

  3. Totul se rezuma la ban, nu interesează pe nimeni siguranța cetățeanului! Se cauta cai pentru a taxa cetățeanul. Salariu 4000 și mașina noua nu se poate!

  4. De ce nu vreți să înțelegeți? Mașinile vechi cu cât sunt rulate cu atât sunt mai bune . Da ,sunt excepții când sunt mașini conduse de altcineva decât proprietarul și care nu se îngrijește să întrețină masina. Un paradox, guvernele nu se îngrijesc de drumuri ,nu le repară, pentru ca mașinile să fie distruse mai repede justificând astfel gradul de uzură a acelei mașini scoțând-o din circulație.

  5. Intodeauna Dacia face lobby puternic asupra guvernului pentru marirea sau introducerea de noi taxe pentru a-si vinde ei cazanele noi.Cateodata reusesc,cateodata nu,depinde cat de corupti sant guvernantii
    Eu unul nu cumpar tinichele de la Dacia!
    Asa ar trebui sa faca toti cei cu posibilitati mai mici sau mari
    Sa nu mai votam guverne care impun astfel de taxe!

  6. Solutia nu este exit si intrarea in uniunea KGB!Soferii Romani daca se sperie de cuantumul amenzilor sa le faca in ciuda „colonistilor” din UE si sa circle conform legii si cu mai mult respect fata de ceilalti!In legatura cu masinile vechi,la maxim doi Ani am schimbat piesele critice frane si directie,am trecut ITP ul fara spaga,Incercati si Voi ca e mult mai ieftn decat o masina noua!

  7. Sa inteleg ca vrei sa iesim din UE . Ok ! Poate-mi spui de unde vom lua piese de schimb pt. masinile vechi , la pretul de astăzi … Odată cu iesirea din UE , prietene , nimic nu va mai fi la fel ! Vom simți asta cu varf si Indesit ! Ni s-a urat cu binele și se umfla orzul cam repede . Cand vom fi macar la jumătatea puterii economice a UK , vom putea avea curajul sa deschidem gura despre iesirea din UE ( la nivel de teorie ). Nu suntem , n-am fost si nu vom fi niciodată buricul universului ! Noi , romanii , am uitat ce inseamna modestia si recunostinta. Daca nu intram in UE , dragul meu conațional , eram la nivelul de acum 20 ani ( adică la 250 euro. salariul mediu pe economie. ) Asta inseamna ca nu va fi corect sa spui ,, nu VREAU electrica „ . Corect ar fi ( in cazul ROEXIT ) „ nu POT avea o electrica „ . Nici noua , nici second … Nu vreau sa intru in polemica insa , din păcate , uneori nu mai pot abține. Cei care nu au trăit vremurile ,, de aur ” de tip „noi cu noi , numai pt. noi … noi poporul … noi caprioarele … noi dacii liberi si nespalati la fund … noi unicii …noi cei mai tari …noi care trăim doar cu fructe de pădure și cu aerul munților ( Oare cum trăiesc cei de la câmpie fara aerul munților si fara fructe de pădure ? ) , nu au cum sa PRICEAPA ca acum , in UE , Romania traieste cea mai imbelsugata perioada din întreaga ei istorie .

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger