AcasăDIVERSEYou Tube, arma secretă a lui Trump

You Tube, arma secretă a lui Trump

În 2016, campania publicitară pe Facebook l-a ajutat pe Donald Trump să câștige alegerile. De data aceasta, președintele mizează pe You Tube.

Canalul YouTube al lui Trump este o colecție voluminoasă și unică de știri, anunțuri de campanie și emisiuni web originale. Campania încarcă și apoi testează sute de scurte videoclipuri ale președintelui vorbind, în timp ce postează și clipuri de știri. Mașinăria de reelecție a liderului republican varsă bani și timp pentru personal în platforma video Google. Campania și fondul său comun cu Comitetul Național Republican au cheltuit peste 65 de milioane de dolari pe YouTube și Google – aproximativ 30 de milioane USD din iulie, potrivit Politico. În comparație, Joe Biden și comitetul mixt al Comitetului Național Democrat au cheltuit aproximativ 33 de milioane de dolari pe YouTube și Google pe toată durata campaniei.

Google nu oferă o defalcare exactă a cheltuielilor, dar în campania Trump s-a spus că majoritatea banilor sunt pentru YouTube, spre deosebire de reclame în căutare. Campania lui Trump a dedicat, de asemenea, resurse semnificative pentru a genera conținut organic pe YouTube – videoclipuri obișnuite încărcate de suporteri, spre deosebire de cele pe care plătește să le promoveze. În august, campania a postat aproape 900 de videoclipuri, în timp ce campania Biden a postat puțin peste 100. Mulți strategi digitali spun că algoritmul YouTube este mai probabil să recomande spectatorilor canale care sunt actualizate în mod regulat cu conținut nou.

“Campania Trump organizează un master class în publicitate conform algoritmilor – recompensează doar partea care va produce mai mult conținut”, a spus Eric Wilson, un veteran digital republican. You Tube este cea mai populară platformă digitală din SUA – o folosesc peste 9 din 10 americani cu vârste cuprinse între 18 și 20 de ani. O pondere mai mare decât Instagram, Snapchat sau Facebook. Și campania Trump a declarat că a văzut angajamentul cu canalul său YouTube crescând semnificativ în rândul tinerilor între 25 și 34 de ani. Consilierii republicanilor  au spus că Facebook a fost aproape întotdeauna un instrument de campanie mai bun decât YouTube în 2016, având în vedere abilitățile sale puternice de direcționare și lipsa de control public din jurul lor. Dar, pe măsură ce democrații au ajuns pe Facebook și fiecare mișcare a platformei este disecată, oficialii  lui Trump spun că YouTube a fost uneori mai eficient decât Facebook la mobilizare, convingere și strângere de fonduri.

YouTube a devenit, de asemenea, o forță din ce în ce mai influentă pe internet, în general. „Condițiile de la fața locului – șomaj record și 180.000 de decese Covid – îl favorizează puternic pe Biden. Deci, campania Trump trebuie să creeze o narațiune mai pozitivă pentru a-și menține susținătorii implicați și energizați, iar  videoclipurile publicitare YouTube sunt o modalitate de a face acest lucru”, a declarat Nu Wexler, un strateg democratic care a lucrat la Google, Facebook și Twitter.

Strategia YouTube a campaniei Trump este, de asemenea, cel mai recent exemplu de a deveni propriul său editor de știri, ocolind media stabilită. Campania a cheltuit milioane pentru a domina pagina de pornire a YouTube în toate cele patru zile ale convenției democratice. Blitz-ul său publicitar a atras 40 de milioane de vizualizări la cinci reclame noi, iar 93% din durata de vizionare a venit de la nonsubscrieri.  Videoclipurile sale au avut 509 de milioane de vizionări în ultimele patru luni. Din aprilie, canalul YouTube al campaniei Trump a crescut de la aproximativ 327.000 de abonați la aproape un milion.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
338 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger