Emblematicul Golf 8 sportiv se îndreaptă spre pensionare. Ca să nu mai vorbim de faptul că acesta este probabil ultimul GTi cu motor cu combustie!
După o jumătate de secol în care au încântat viața de zi cu zi a multor automobiliști, viitorul celor trei litere magice pare pecetluit. Deocamdată, nimic oficial, desigur, dar declarațiile recente ale șefului VW nu lasă loc de dubii: Golf 9, dacă va exista, nu va funcționa pe benzină. GTi, așa cum a fost cunoscut din 1973, se află în prezent în ultima etapă.
Versiunea Clubsport nu aduce modificări rdicale de design, dar propulsorul 2.0 turbo are o putere mărită la 310 CP. Cu alte cuvinte, cel mai puternic motor pe care l-a avut vreodată un Golf GTi. Dezvoltă un cuplu de 400 Nm de la 2000 rpm și iese rapid din viraje.
Cutia de viteze este o DSG cu șapte rapoarte, iar direcția este foarte precisă. Scaunele sport și interiorul inspiră calitate, la fel ca suspensiile controlate electronic: 16 poziții disponibile!
„Nu vă puteți refuza plăcerea de a conduce acest Gti”, îndeamnă Automobile Magazine, chiar dacă îl recomandă doar șoferilor în stare să strunească cei 300 de cai. Și să plătească o factură ridicată: peste 50.000 de euro.
Pentru ceea ce pare a fi ultima sa paradă, cel mai recent Golf GTi termic nu a ratat nici un pas, reușind încă o dată “o sinteză excelentă între sport și viața de zi cu zi”.
trebuia nitro din fabrica…..