Cauta

Vom avea cadouri de Crăciun? Industria se confruntă din nou cu provocările Covid

cadouri de craciun

Ce bugete au pregătit românii pentru luna cadourilor? Puțini îți mai permit să ofere ceva scump

„Deja le spunem clienților să își facă cumpărăturile de Crăciun încă din septembrie, din cauza problemelor de aprovizionare – mai ales că prețurile vor crește ”,  notează Judy Ishayik, coproprietar al unui magazin de jucării din New York. Incertitudinile privind livrările marilor producători de jucării se resimt și în Europa.

Mary Arnold Toys, vinde jucării de 90 de ani în Upper East Side, un cartier de lux din Manhattan.

Aparent, magazinul este bine aprovizionat. Dar în subsol unele rafturi sunt goale. A plasat o comandă la Lego pentru 60.000 de dolari, dar numai echivalentul a 20.000 de dolari în mărfuri va fi trimis din cauza lipsei de stocuri.

La fel ca multe alte sectoare ale economiei, giganții  mondiali ai jucăriilor se luptă să-și direcționeze livrările pe toate continentele.

Motivele sunt multiple: fabricile se închid sporadic din cauza vârfurilor de contaminare Covid-19, transportatorii maritimi sunt copleșiți de cerere, există o lipsă de containere în unele porturi, navele așteaptă câteva zile pentru a descărca bunurile lor, iar operatorii rutieri se luptă să recruteze șoferi.

La începutul lui 2020 s-au închis majoritatea fabricilor de jucării din Asia, apoi din întreaga lume. Un vânt de panică începuse să sufle înainte de sărbătorile de iarnă, existând temeri că serviciile de livrare precum Fedex sau UPS nu ar putea livra pachetele clienților la timp – o criză care a fost evitată la limită.

Dar și pentru acest an persistă riscurile: întârzierile se acumulează datorită întreruperii lanțului de distribuție timp de luni de zile.

„Nu afectează doar un singur sector sau un singur produs, toți producătorii de jucării sunt afectați”, explică Jennifer Blackhurst, economist la Universitatea din Iowa.

Hasbro, compania-mamă a figurilor Transformers și Monopoly, este conștientă de acest lucru.  „Lucrăm pentru a asigura disponibilitatea produselor în timpul sărbătorilor”, a asigurat recent directorul financiar al grupului, Deborah Thomas.

Aceste măsuri costă totuși: tarifele de transport maritim s-au cvadruplat față de începutul anului, iar Hasbro își va revizui prețurile în al treilea trimestru, potrivit Boursorama.

„Ar putea exista încă provocări neprevăzute în lanțul de aprovizionare și este dificil de spus ce va rezerva viitorul”, recunoaște Ynon Kreiz, CEO-ul Mattel, producătorul celebrei  păpuși Barbie.

Federația comercială a industriei, Toy Association, a creat o structură la sfârșitul lunii iulie pentru a ajuta companiile să depășească criza transportului maritim, despre care spune că va dura până la sfârșitul anului 2021 sau chiar în 2022.

Ultimele stiri

  • Austeritatea intră cu bocancii și în spitale. Internările pacienților, restricționate drastic
  • Decizie istorică, UEFA a făcut anunțul! Se schimbă ora de start a finalei Ligii Campionilor
  • Iohannis chemat de ANAF să plătească 4,7 milioane lei pentru imobilul din Sibiu
  • Producătorii din China remodelează piața auto globală
  • Comunicat de presă Spitalul Clinic Județean de Urgențe Sf. Spiridon Iași
  • Ce scumpiri îi așteaptă pe șoferi în doar câteva zile. Guvernul Bolojan a dat undă verde ordonanței/Cât va costa rovinieta și cât vor fi amenzile pentru lipsa ei
  • Rolul Bisericii: „reînarmarea spirituală” a Danemarcei este o lecție pentru Occident.
  • Rusia sare la beregata Austriei: Moscova va răspunde!
  • Războiul lui Trump împotriva dezordinii urbane
  • Guvernul a aprobat: serviciile psihologice pentru pacienții oncologici vor fi decontate prin sistemul public de sănătate
  • Exit mobile version