Cauta

Vechile hituri, profitabile ca aurul

Cântăreața americană Taylor Swift a văzut drepturile primelor sale șase albume vândute unui fond de investiții fără ca ea să poată interveni. Pentru unii investitori, cataloagele de melodii au devenit surse importante de câștig, mai ales cu hiturile vechi.

Catalogul primelor șase albume (aproximativ o sută de melodii) a fost vândut de către Ithaca Holdings (deținătoarea brandului Nashville Big Machine,  care a lansat-o pe  Taylor Swift) pentru suma de 300 de milioane de dolari către fondul Shamrock Holdings. În fundal, aceste afaceri au decolat odată cu explozia streamingului. Și în această perioadă de pandemie, unde nu pot avea loc concerte, veniturile plătite de Spotify sau Deezer au devenit o linie de salvare pentru industrie, mai ales că Spotify a înregistrat o creștere de 27% a abonamentelor plătite la al treilea trimestru.

Muzica atemporală aduce bani

În realitate, investitorii sunt interesați de o muzică „anume”: hituri, care și-au dovedit deja eficacitatea. În aprilie, în mijlocul primului val al coronavirusului, firma Nielsen a arătat că jumătate dintre iubitorii de muzică ascultă melodii vechi, de la Bob Dylan la Bob Marley. Fondul britanic Hipgnosis Sound , fondat în 2018 de Merck Mercuriadis, ex-manager al  lui Elton John, Nile Rodgers sau Beyoncé, a făcut din această muzică specialitatea sa, notează BFMTV. Catalogul său are hituri atemporale. În iulie anul trecut, a cumpărat „Livin’ on a Prayer ”, un imens hit din anii 1980 al lui Bon Jovi, care a rămas în topul vânzărilor din Statele Unite câteva săptămâni. Pe Spotify, titlul este încă cel mai ascultat din grup. Hipgnosis deține, de asemenea, drepturile la „Sweet Dreams” de Eurythmics, „Back To Black” de Amy Winehouse, „Poker Face” de Lady Gaga și „Single Ladies” de Beyoncé. “Aceste melodii se pot compara cu veniturile din aur și petrol și sunt puțin influențate de urcușurile și coborâșurile pieței. Puțini oameni pot cumpăra aur, dar un abonament de 10 lire sterline, oricine și-l poate permite”, spune Mercuriadis. Și nostalgia este în plină desfășurare. În 2019, fondul său a câștigat în medie 4.868 de lire sterline pe melodie, comparativ cu mai puțin de 150 de lire de la marile case de discuri cu noile lor lansări. „Livin’ on a Prayer ” este cel mai bun exemplu în acest sens: de când piesa a aterizat pe Spotify în 2013, veniturile asociate au urcat cu 153%. Alți jucători au intrat, de asemenea, pe această nișă tentantă. Sprijinit de grupul rock Metallica, Worldwired IP Fund tocmai a fost lansat, în timp ce fondul Round Hill a cheltuit deja 200 de milioane de dolari pentru titluri de Black Sabbath. Un plan bun care în cele din urmă nu este atât de nou. În 1985, Michael Jackson a cumpărat piesele semnate de Beatles cu 47,5 milioane de dolari, înainte ca Sony să îl cumpere în 2016 pentru … 750 de milioane de dolari.

Ultimele stiri

  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • Parlamentul alege azi noii președinți ai celor două Camere. Grindeanu, propus de PSD la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version