Cauta

Vechile hituri, profitabile ca aurul

Cântăreața americană Taylor Swift a văzut drepturile primelor sale șase albume vândute unui fond de investiții fără ca ea să poată interveni. Pentru unii investitori, cataloagele de melodii au devenit surse importante de câștig, mai ales cu hiturile vechi.

Catalogul primelor șase albume (aproximativ o sută de melodii) a fost vândut de către Ithaca Holdings (deținătoarea brandului Nashville Big Machine,  care a lansat-o pe  Taylor Swift) pentru suma de 300 de milioane de dolari către fondul Shamrock Holdings. În fundal, aceste afaceri au decolat odată cu explozia streamingului. Și în această perioadă de pandemie, unde nu pot avea loc concerte, veniturile plătite de Spotify sau Deezer au devenit o linie de salvare pentru industrie, mai ales că Spotify a înregistrat o creștere de 27% a abonamentelor plătite la al treilea trimestru.

Muzica atemporală aduce bani

În realitate, investitorii sunt interesați de o muzică „anume”: hituri, care și-au dovedit deja eficacitatea. În aprilie, în mijlocul primului val al coronavirusului, firma Nielsen a arătat că jumătate dintre iubitorii de muzică ascultă melodii vechi, de la Bob Dylan la Bob Marley. Fondul britanic Hipgnosis Sound , fondat în 2018 de Merck Mercuriadis, ex-manager al  lui Elton John, Nile Rodgers sau Beyoncé, a făcut din această muzică specialitatea sa, notează BFMTV. Catalogul său are hituri atemporale. În iulie anul trecut, a cumpărat „Livin’ on a Prayer ”, un imens hit din anii 1980 al lui Bon Jovi, care a rămas în topul vânzărilor din Statele Unite câteva săptămâni. Pe Spotify, titlul este încă cel mai ascultat din grup. Hipgnosis deține, de asemenea, drepturile la „Sweet Dreams” de Eurythmics, „Back To Black” de Amy Winehouse, „Poker Face” de Lady Gaga și „Single Ladies” de Beyoncé. “Aceste melodii se pot compara cu veniturile din aur și petrol și sunt puțin influențate de urcușurile și coborâșurile pieței. Puțini oameni pot cumpăra aur, dar un abonament de 10 lire sterline, oricine și-l poate permite”, spune Mercuriadis. Și nostalgia este în plină desfășurare. În 2019, fondul său a câștigat în medie 4.868 de lire sterline pe melodie, comparativ cu mai puțin de 150 de lire de la marile case de discuri cu noile lor lansări. „Livin’ on a Prayer ” este cel mai bun exemplu în acest sens: de când piesa a aterizat pe Spotify în 2013, veniturile asociate au urcat cu 153%. Alți jucători au intrat, de asemenea, pe această nișă tentantă. Sprijinit de grupul rock Metallica, Worldwired IP Fund tocmai a fost lansat, în timp ce fondul Round Hill a cheltuit deja 200 de milioane de dolari pentru titluri de Black Sabbath. Un plan bun care în cele din urmă nu este atât de nou. În 1985, Michael Jackson a cumpărat piesele semnate de Beatles cu 47,5 milioane de dolari, înainte ca Sony să îl cumpere în 2016 pentru … 750 de milioane de dolari.

Ultimele stiri

  • Jaf ca-n filme, cu patronul lui Marius Marin și Adrian Rus victimă
  • Noi contre în Coaliție. Social-democrații, atac la useriști: „USR nu face nimic/PSD este cel care contribuie la reforme și lucrează la ele”
  • Apar cauzele blackout-ului din Spania. 2.200 MWh din regenerabile au dispărut din sistem
  • Australia investește o sumă uriașă pentru Jocurile Olimpice din 2032
  • America lasă Europa fără medicamente
  • Consumatorii vulnerabili pot solicita online, începând de miercuri, acordarea tichetului electronic de energie. Ce valoare are tichetul și până când poate fi folosit
  • Vali Vijelie și lăutarii Monicăi Macovei
  • Insula Iubirii: Nuntă anulată, verighete aruncate și bilețele de amor
  • La 10 ani, pianistul constănțean Luca Uzun a adus 7 medalii de la WCOPA, SUA, și intră în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Scene de groază! Bătaie cu săbii și topoare, în plină stradă, între două grupări din Brăila – VIDEO
  • Exit mobile version