Cauta

Va provoca China prăbușirea motorinei la nivel mondial?

Prin modificările majore aduse parcului său de camioane, China influențează cererea globală de combustibil diesel

Prin modificările majore aduse parcului său de camioane, China influențează cererea globală de motorină.

Gigantul asiatic trece printr-o perioadă dificilă din cauza eșecurilor din sectorul imobiliar, condus de falimentul Evergrande.  Șomajul în creștere și exporturile slabe din prima jumătate a acestui an încetinesc una dintre cele mai mari economii ale lumii.

Statele Unite și Uniunea Europeană introduc treptat tarife vamale pentru produsele chinezești.  De asemenea, China trebuie să facă față unei probleme complet diferite care afectează populația sa: calitatea aerului.

Autoritățile au luat măsuri ferme împotriva poluării. Una dintre acestea se referă la flota de camioane, care este înlocuită treptat cu modele alimentate cu gaz lichefiat. Dar acest lucru reduce și consumul de motorină.

Anul trecut, vânzările de camioane pe GNL au crescut 300%, potrivit presei franceze. Cota de piață a acestora a crescut de la 10 % la 30 % în China, și  nu este întâmplător: subvenții echivalente de până la 20 000 de euro  sunt disponibile pentru întreprinderile care doresc să înlocuiască un camion diesel cu unul nou care funcționează cu gaz natural.

Impactul asupra consumului intern de carburanți rutieri este imediat: cererea mondială de motorină ar putea scădea până la 7% în a doua jumătate a anului. În prezent, consumul de motorină ar trebui să scadă cu aproximativ 220 000 de barili pe zi. De vină sunt economia chineză și noua sa fascinație pentru gazul natural.

În plus, companiile petroliere vor continua reducerile de producție, pe fondul scăderii cererii și tensiunilor geopolitice.

Potrivit experților din sectorul transporturilor, costul suplimentar al achiziționării unui camion pe GNL se amortizează în doar 190 de zile.Prin urmare, nu este nevoie de mult timp pentru ca întreprinderile să renunțe la motorină.

China este cel mai mare importator de țiței din lume, dar o economie în stagnare înseamnă că cererea pentru motorină va scădea, mai ales în industria construcțiilor.

Redresarea pieței de transport nu va afecta doar motorina, deoarece deoarece consumul intern de benzină fără plumb nici măcar nu se așteaptă să crească până la sfârșitul anului, în timp ce vehiculele electrice comerciale avansează puternic.

Rafinăriile chineze, dintre care multe au fost supuse unor lucrări de întreținere în ultimele luni, nu au revenit la nivelurile lor obișnuite de producție.

Ultimele stiri

  • Fost ministru al Apărării, după ce Nicușor Dan, „președintele abia ales”, a lipsit de la ceremoniile de Ziua Marinei: „Un gest urât față de…”
  • VIDEO. Incendiu puternic, cu degajări mari de fum, la un depozit din Iași. A fost emis mesaj RO-Alert
  • VIDEO. Bolojan, fluierat la Constanța, înaintea discursului de Ziua Marinei. „Să trecem de această perioadă dificilă”
  • VIDEO. Motivul pentru care Nicușor Dan nu participă la festivitățile de Ziua Marinei, de la Constanța. Ministru: „E într-o perioadă de concedii”
  • Adormirea Maicii Domnului, prăznuită de credincioșii ortodocși pe 15 august. Tradiții și obiceiuri de Sfânta Maria Mare
  • UPDATE. Lumea întreagă, cu ochii pe întâlnirea Trump-Putin. Ce atitudine va adopta liderul de la Casa Albă la negocierile cu președintele rus?/Avionul lui Putin a aterizat în Alaska – VIDEO
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 15 august 2025 – Ai mult optimism și bună dispoziție astăzi
  • Alege ce citești
  • Trump și Putin împart lumea/România, piesa de decor pe care nimeni nu o vrea
  • Exit mobile version