AcasăDIVERSEVa provoca China prăbușirea motorinei la nivel mondial?

Va provoca China prăbușirea motorinei la nivel mondial?

Prin modificările majore aduse parcului său de camioane, China influențează cererea globală de combustibil diesel

Prin modificările majore aduse parcului său de camioane, China influențează cererea globală de motorină.

Gigantul asiatic trece printr-o perioadă dificilă din cauza eșecurilor din sectorul imobiliar, condus de falimentul Evergrande.  Șomajul în creștere și exporturile slabe din prima jumătate a acestui an încetinesc una dintre cele mai mari economii ale lumii.

Statele Unite și Uniunea Europeană introduc treptat tarife vamale pentru produsele chinezești.  De asemenea, China trebuie să facă față unei probleme complet diferite care afectează populația sa: calitatea aerului.

Autoritățile au luat măsuri ferme împotriva poluării. Una dintre acestea se referă la flota de camioane, care este înlocuită treptat cu modele alimentate cu gaz lichefiat. Dar acest lucru reduce și consumul de motorină.

Anul trecut, vânzările de camioane pe GNL au crescut 300%, potrivit presei franceze. Cota de piață a acestora a crescut de la 10 % la 30 % în China, și  nu este întâmplător: subvenții echivalente de până la 20 000 de euro  sunt disponibile pentru întreprinderile care doresc să înlocuiască un camion diesel cu unul nou care funcționează cu gaz natural.

Impactul asupra consumului intern de carburanți rutieri este imediat: cererea mondială de motorină ar putea scădea până la 7% în a doua jumătate a anului. În prezent, consumul de motorină ar trebui să scadă cu aproximativ 220 000 de barili pe zi. De vină sunt economia chineză și noua sa fascinație pentru gazul natural.

În plus, companiile petroliere vor continua reducerile de producție, pe fondul scăderii cererii și tensiunilor geopolitice.

Potrivit experților din sectorul transporturilor, costul suplimentar al achiziționării unui camion pe GNL se amortizează în doar 190 de zile.Prin urmare, nu este nevoie de mult timp pentru ca întreprinderile să renunțe la motorină.

China este cel mai mare importator de țiței din lume, dar o economie în stagnare înseamnă că cererea pentru motorină va scădea, mai ales în industria construcțiilor.

Redresarea pieței de transport nu va afecta doar motorina, deoarece deoarece consumul intern de benzină fără plumb nici măcar nu se așteaptă să crească până la sfârșitul anului, în timp ce vehiculele electrice comerciale avansează puternic.

Rafinăriile chineze, dintre care multe au fost supuse unor lucrări de întreținere în ultimele luni, nu au revenit la nivelurile lor obișnuite de producție.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
3.478 afisari

2 COMENTARII

  1. Frumos si distractiv va fi cand China isi va proteja pietele de produsele Americane si Europene, prin aceleasi taxe suplimentare impuse lor,pe baza de reciprocitate 😝😝😝. Piata chineza e uriasa si e ultima sansa de a ramane in picioare pt economiile din germania si franta. UE da ajutoare suacrainei in loc sa bage banul la ei, isi da singuri sanctiuni, camuflate in sanctiuni pt Rusia…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger