AcasăDIVERSEUniversul Marvel, sursă de inspirație pentru oamenii de știință. Muște botezate după...

Universul Marvel, sursă de inspirație pentru oamenii de știință. Muște botezate după Thor și Deadpool

Deadpool

Se pare că oamenii de știință australieni sunt fani Marvel. Cinci specii de muşte, descoperite recent, au fost botezate cu nume precum Thor, Deadpool sau Loki.

Cele cinci muşte fac parte din 165 de specii descoperite anul trecut, care cuprind şi doi peşti, trei subspecii de păsări şi un acarian care trăieşte pe o şopârlă, a declarat Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) într-un raport, potrivit CNN.

Cea botezată după Zeul Tunetului, Thor (interpretat de actorul Chris Hemsworth), are mici pete aurii şi de un maro deschis pe corp, antene şi faţă, amintind de părul blond al supereroului şi costumul său cu zone aurii. Musca Thor este Daptolestes bronteflavus, care înseamnă tunet blond.

Există și musca Loki, în onoarea Zeului chinuit al răutăților, al cărui nume științific este „Daptolestes illusiolautus”, însemnând o înșelăciune elegantă. Loki, interpretat de Tom Hiddleston, își înscenează propria moarte la un moment dat, trădează alte personaje și folosește iluzii vizuale.

Văduva neagră, cunoscută și sub numele de Natasha Romanoff, are, de asemenea, propria muscă – „Daptolestes feminategus”, adică femeie care poartă piele, în referire la costumul iconic din piele purtat de actrița Scarlett Johansson.

Deadpool are, de asemenea, propria sa muscă, colorată în portocaliu-roșu și negru, în timp ce musca Stan Lee (foto jos) a fost botezată pentru caracteristicile ei asemănătoare ochelarilor de soare şi mustăţii albe a creatorului de bandă desenată. Cele cinci specii sunt muşte hoţ, asasini în lumea insectelor, potrivit CSIRO.

Stan Lee
Celebrul creator de benzi desenate Stan Lee are propria muscă

Cercetătorii au descoperit anul trecut 165 de specii noi

„Denumirea speciilor recent descoperite este o „superputere importantă în rezolvarea multor provocări ale lumii”, se arată în declarația CSIRO. Oamenii de știință au numit, de asemenea, 151 de insecte noi, opt plante noi, doi pești noi, un acarian nou, trei subspecii de păsări noi și 25 de nevertebrate marine, unele dintre ele fiind descoperite în urmă cu câteva decenii și au rămas fără nume, în timp ce altele au fost o descoperire mai recentă.

Numele oferite pentru celelalte specii descoperite nu sunt la fel de excentrice, însă unele au fost date pentru a onora alte lucruri, precum nava de cercetare folosită de oamenii de ştiinţă în timpul descoperirilor. Ei au botezat astfel două specii descoperite cu numele de „Investigator”, acelaşi pe care îl purta şi nava.

Andreea Vlad