AcasăDIVERSEUnde e faimoasa magie 3D? Metaversul este plat!

Unde e faimoasa magie 3D? Metaversul este plat!

Peste câteva săptămâni, Mark Zuckerberg va anunța un nou set cu cască de realitate virtuală de la Meta Platforms Inc. În mod jenant, se știe deja cum va arăta.

Un videoclip cu presupusul dispozitiv a făcut înconjurul internetului. Căștile VR devin o distragere prea mare a atenției și nu fac parte integrantă din dezvoltarea timpurie a așa-numitului metavers, o versiune 3D a internetului pe care mulți o văd ca pe următorul  mare capitol tehnologic.Se pare că obișnuitele ecrane plate își fac treaba foarte bine.

În timp ce Facebook a vândut aproximativ 14 milioane de căști VR până în prezent, alte milioane de oameni au vizitat metaversul prin intermediul unor ecrane 2D obișnuite.

Este probabil ca această tendință să continue încă câțiva ani, deoarece căștile VR au nevoie de timp pentru a se micșora ca dimensiune și preț.

Perspectiva îl pune pe Zuckerberg într-o poziție delicată. El vrea ca utilizatorii să cumperi căștile Meta, cunoscute sub numele de Quest, pentru că astfel va avea un control mai mare asupra oricărei piețe „metaversale” pe care o va construi în viitor.

Iar motivul este clar: de ani de zile, Zuckerberg a fost obligat să se supună regulilor celor de la Google și Apple,  plătind taxele acestora și respectând edicte precum cel privind transparența în urmărirea aplicațiilor, care va reduce vânzările de publicitate ale Facebook cu aproximativ 14 milioane de dolari în acest an.

Potrivit Washington Post, ar fi un pas dureros, aproape de neconceput, ca Facebook să facă disponibilă în magazinele de aplicații platforma sa metaversală Horizon Worlds.

Andrew Bosworth, șeful departamentului de tehnologie al Meta, a sugerat pe Twitter la începutul acestui an că o versiune bazată pe web era în pregătire, dar o purtătoare de cuvânt a companiei a refuzat să ofere detalii suplimentare.

„Ar fi o versiune 3D a Facebook care arată ca un joc, dar ai naviga pe acesta de pe desktop”, a spus Sam Huber, CEO al startup-ului de proprietate metaverse LandVault.

Doar 300.000 de oameni au vizitat Horizon Worlds de la lansarea în octombrie anul trecut. Puteți accesa platforma doar prin intermediul unei căști Quest 2.

De fapt, versiunile 2D ale metaversului sunt mult mai populare decât cele 3D. Aproximativ trei sferturi din cei 52 de milioane de vizitatori zilnici ai Roblox sunt pe un telefon, în timp ce marea majoritate a persoanelor care folosesc Minecraft sau Fortnite de la Microsoft Corp. se află pe un computer desktop sau mobil.

Decentraland, de exemplu, o lume virtuală pentru tranzacționarea activelor cripto, a fost comercializată ca o „platformă de realitate virtuală” când și-a lansat oferta inițială de monede în 2017. Cu toate acestea, toți utilizatorii săi au vizitat-o de atunci printr-un desktop sau un browser.

VRChat, o platformă de socializare cu alte avatare, a fost lansată pentru prima dată ca aplicație pentru căștile Oculus în 2014. Trei ani mai târziu a produs o versiune desktop și a reușit să atragă milioane de utilizatori.

Până în prezent, marketingul Meta s-a concentrat pe beneficiile imersive ale căștilor VR, creând senzația că ești cu adevărat într-o lume virtuală.

Dar ratează adevăratul argument de vânzare al metaversului – stimulentele pentru a crea noi experiențe – și nu ai nevoie de o cască VR pentru asta.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
325 afisari

3 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger