AcasăDIVERSEUn centimetru adăugat în fiecare an. Mașinile, mai lungi, mai late și...

Un centimetru adăugat în fiecare an. Mașinile, mai lungi, mai late și mai înalte

În 20 de ani, lungimea medie a mașinilor noi din Europa a crescut cu 20 de centimetri. De asemenea, înălțimea și lățimea au crescut la rândul lor.

Nu mai este un secret că mașinile noi sunt încărcate cu hormoni de creștere. Iar acest lucru se întâmplă de mai bine de două decenii, odată cu apariția unor standarde de siguranță din ce în ce mai drastice, cu nevoile sporite de confort și liniște și cu electrificarea parcului auto, care nu este străină de creșterea generală în greutate.

Pe lângă kilogramele de pe cântar, mașinile noi au mai adăugat câțiva centimetri în toate domeniile: lungime, lățime și, mai ales, înălțime.

În perioada menționată, mașinile au câștigat în medie 7 centimetri în înălțime (1,55 m în 2022, potrivit Automobile Magazine). Asta înseamnă 30 mm pe an! Acest lucru se datorează în mod evident SUV-urilor, care reprezintă în prezent peste 40% din înmatriculările din Europa. Iar în ceea ce privește lățimea, sunt 10 centimetri în plus. Mai late și mai înalte, aceasta este o rețetă care contravine principiilor fundamentale ale aerodinamicii.

Cel mai rău este la capitolul lungime: plus 20 cm în puțin peste 20 de ani (4,16 metri în 2000, 4,36 metri în 2022). Un centimetru în plus în fiecare an pentru un parc auto care nu a făcut decât să crească în Europa. Din ce în ce mai multe mașini, din ce în ce mai mari. Asta explică în parte problemele majore de gestionare a vehiculelor rutiere în marile orașe.

Chiar și în cazul limuzinelor, mărimea nu înseamnă neapărat un pariu câștigător în zona urbană. Și nu este vorba doar de găsirea unui loc de parcare, ci de infrastructura rutieră sufocată de înmatriculări record. Era electrică se anunță și mai congestionată: mașinile pe baterii au deja dimensiuni considerabile.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
506 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger