Nu va mai exista un Land Rover, ci un „JLR” care va cuprinde patru branduri: Jaguar, Defender, Range Rover și Discovery.
2023 va fi ciudat pentru grupul britanic Jaguar Land Rover, care va deschide un nou capitol din istoria sa. În primul rând, pentru că până la sfârșitul anului se vor deschide comenzile pentru primul Range Rover electric. În al doilea rând, pentru că Jaguar va prezenta primul său nou automobil 100% electric, un GT cu 4 uși. Dar și pentru că marca fondatoare a „Range” va dispărea. Land Rover nu va mai exista ca atare, fiind înlocuită de „sub-branduri” reprezentând fiecare produs din catalog.
Prin urmare, organizarea gigantului britanic va fi destul de complicată: JLR (cu un nou logo) va fi marca principală, iar pentru game vor fi folosite patru nume. Discovery, Jaguar, Range Rover și Defender vor fi, de asemenea, mărci separate!
Land Rover nu dispare complet din comunicare, întrucât logo-ul istoric va rămâne pe vehicule, pe rețelele de socializare și pe rețelele de vânzări. Rămâne de văzut cum va integra JLR „Land Rover” pe un model al „mărcii” Range Rover sau Discovery.
Cealaltă mare reorganizare are loc pe partea de distribuție, iar acest lucru nu va mulțumi pe toată lumea din domeniul vânzărilor. La fel ca și alte grupuri auto, JLR cedează tendinței vânzărilor prin rețele de agenții.
Concret, dealerii nu mai sunt actori independenți care își cumpără vehiculele de la Jaguar Land Rover înainte de a le vinde și de a face profit. De acum încolo, ei sunt „agenți” JLR: grupul se folosește de dealerii pe care îi deține pentru a vinde direct mașinile.
Agenții iau pur și simplu un comision pentru vânzări. Dar ei nu mai au niciun spațiu de manevră. Mai presus de toate, modelul de agenție este însoțit de o reducere drastică a numărului de puncte de vânzare, într-un moment în care JLR a întâmpinat dificultăți majore în ultimii ani, cu volume în scădere la nivel mondial.
O prosteală
O prosteala Kosher ca sa prosteasca pe prosti.