AcasăDIVERSETwitter, „invadat de troli și nebuni”. Ceartă între jupânii tehnologiei

Twitter, „invadat de troli și nebuni”. Ceartă între jupânii tehnologiei

Continuă un război al cuvintelor între Elon Musk și fondatorul Wikipedia, Jimmy Wales

Fondatorul Wikipedia, Jimmy Wales, a criticat Twitter( denumit acum X),  după preluarea de către Elon Musk, spunând că rețeaua de socializare pierde utilizatori și a fost „invadată de troli și nebuni”.

Comentariile continuă un război al cuvintelor între cele două personalități de profil din domeniul tehnologiei, mai ales după ce Musk a oferit Wikipedia un miliard de dolari dacă aceasta își schimbă numele în „Dickipedia”. Ofertă refuzată.

Răspunzând la o întrebare despre ce înseamnă achiziția Twitter de către Musk, în valoare de 44 de miliarde de dolari, pentru peisajul social media, Wales a declarat pentru CNBC: „Este o problemă uriașă. Mulți oameni serioși fug de Twitter”.

“Twitter a fost, și acum cred că X este, într-un fel, piața publică implicită a lumii. Și dacă este invadată de troli și de nebuni, nu este bine pentru niciunul dintre noi”. Cercetările firmei de analiză Similarweb arată că indicatorii de implicare sunt în scădere pentru X în comparație cu anul trecut.

În 2022, Musk a afirmat că Wikipedia are „o prejudecată de stânga non-trivială”. A fost un răspuns la faptul că editorii Wikipedia au dezbătut dacă să elimine sau nu intrarea platformei în fișierele Twitter. Acestea sunt un set de fișiere despre care Musk a spus că susțin afirmațiile conform cărora conducerea anterioară a companiei a gestionat moderarea conținutului într-un mod părtinitor față de conservatori.

Wikipedia se bazează pe o comunitate de voluntari pentru a-i actualiza conținutul.”Elon a avut un război de cuvinte cu mine, dar eu pur și simplu îl ignor”, a precizat Wales, referindu-se la oferta de lui Musk pentru o schimbare de nume.

La începutul acestui an, Wales a lansat răspunsul său la X, numit Trust Cafe. L-a descris ca fiind un „proiect pilot” cu scopul de a crea o platformă care să aibă „conținut bazat pe încredere, mai degrabă decât pe popularitatea virală”.

Nu este susținută de reclame, ci se bazează mai degrabă pe apartenența voluntară. Permite oamenilor să posteze mesaje de tip X și altora să comenteze. Puteți căuta postări în funcție de subiecte, cum ar fi tehnologia sau știrile din lume. „Nu știu dacă am răspunsurile, dar încerc”, a recunoscut Wales în ceea ce privește afacerea Trust Cafe.

author avatar
Radu Jacotă Redactor