După ce au lucrat de la distanță în treninguri timp de doi ani, mulți americani și europeni își regândesc garderoba pentru a găsi un echilibru între confort și profesionalism, odată cu redeschiderea birourilor.
Renunță la costumele tip „gulere albe” și experimentează noi look-uri: tricouri polo, pantaloni cu talie elastică și sneakerși în locul pantofilor Oxford. Astfel, comercianții cu amănuntul și mărcile se grăbesc să satisfacă nevoile de modă ale lucrătorilor.
Timpul petrecut în blocările pandemiei a accelerat trecerea de la „business casual” la „business confort”, spune Adam Galinsky, psiholog la Columbia Business School, care a inventat termenul „cogniție vestimentară” sau modul în care ceea ce poartă oamenii afectează felul în care gândesc.
Steve Smith, directorul executiv al mărcii de îmbrăcăminte sport L.L. Bean, susține că oamenii ies din „uniforma lor tipică” – indiferent de forma pe care o aleg.
Îmbrăcămintea de la întoarcerea la birou rămâne un fel de experiment social, deoarece angajații vor să se simtă acum confortabil și eliberați de rigoriile unei ținute oarecum impuse.
Vânzările de încălțăminte elegantă și-au revenit din 2021, dar sunt încă cu 34% sub nivelurile din 2019 și mai degrabă alimentate de revenirea ocaziilor sociale, nu de birou, se arată într-un studiu realizat de firma de cercetare de piață NPD Group. În schimb, adidașii casual sunt acum cei mai obișnuiți pantofi pentru muncă.
Potrivit firmeiStitch Fix, bărbații aleg din ce în ce mai mult opțiuni precum pantalonii de drumeție și de golf pentru birou, în timp ce femeile înlocuiesc fustele și sacourile cu blazere, tricouri polo și jachete tweed.