Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care trebuie depusă până în iulie, cuprinde la jaloane și instituirea taxei de poluare pentru mijloacele de transport. La aceasta se vor adăuga, de la 1 ianuarie anul viitor, și tarifele majorate la rovinietă în funcție de norma de poluare pentru ca, din 2027, să fie impusă și taxa CO2 pe combustibili, transformând utilizarea vehiculelor clasice într-un lux pe care puțini și-l vor putea permite. Comisia Europeană ne recomandă, însă, soluții alternative: mersul pe jos sau cu bicicleta.
Ministrul Marcel Boloș a anunțat că cererea de plată numărul 4 din PNRR trebuie trimisă Comisiei Europene în luna iulie a acestui an, ceea ce înseamnă că și taxa de poluare pentru mijloacele de transport, unul dintre jaloanele atașate, trebuie instituită. Deja costurile deținerii unui autoturism s-au majorat odată cu tarifele exorbitante ale firmelor de RCA, astfel că taxa de poluare va pune și mai mare presiune pe bugetele românilor.
De la începutul anului 2026, intră în vigoare legea privind tarifele diferențiate ale rovinietei, cu sume foarte mari pentru vehiculele pe benzină și motorină, în funcție de norma de poluare, pentru ca, din 2027, să fie aplicată lovitura de grație pentru vehiculele clasice, dat fiind că UE va aplica taxa CO2 pe combustibilii fosili. Consecința va fi că cea mai mare parte a populației din România nu își va mai permite să folosească autoturismele personale. Comisia Europeană s-a pregătit, însă, și a alocat României 6,68 miliarde de euro din Fondul Social pentru Climă, bani care vor fi folosiți pentru sprijinirea ”grupurilor afectate de sărăcie din perspectiva transporturilor”, în cazul țării noastre, marea majoritate a populației. Sumele alocate vor fi folosite, în principal, pentru dezvoltarea trotuarelor și pistelor de biciclete, promovând mersul pe jos și cu bicicleta, în numele politicii Green Deal. O altă recomandare a Comisiei Europene pentru săraci este să utilizeze în comun autoturismul personal, scăzând, astfel, costurile zilnice.
Cupoane pentru transportul în comun
O altă recomandare a Comisiei Europene este concentrarea sprijinului pe categorii specifice de persoane vulnerabile, în special pe cele care depind de transportul motorizat pe bază de combustibili fosili și care fie nu au acces la opțiuni de transport public adecvate și la prețuri accesibile, fie se confruntă cu o disponibilitate inadecvată sau limitată a unor astfel de servicii în zona lor.
Una dintre opțiuni ar fi combinarea îmbunătățirilor aduse sistemului de transport public (disponibile tuturor) cu prețuri reduse sau bonuri valorice pentru transportul public pentru grupurile vulnerabile, astfel, oferta generală de transport poate fi îmbunătățită în beneficiul tuturor, iar economiile de scară pot fi realizate mai ușor, susține Comisia Europeană.
”Trebuie avute în vedere toate formele de mobilitate: transportul public multimodal, precum și noile servicii bazate pe co-voiajare (ridesharing), folosire în comun a autovehiculelor (car sharing, inclusiv, eventual, vehiculele autonome) și serviciile de mobilitate partajată, inclusiv micromobilitatea, serviciile la cerere, mobilitatea activă (mersul pe jos și cu bicicleta)”, arată Comisia.
Biciclete în leasing
România va trebui să faciliteze utilizarea sporită a bicicletelor, a bicicletelor electrice și a soluțiilor similare de micromobilitate, precum și a mersului pe jos (prin intermediul unei structuri adecvate pentru mersul pe jos).
Totodată, Comisia Europeană cere dezvoltarea unei rețele de infrastructură pentru biciclete care să fie sigură, securizată și convenabilă, inclusiv parcări pentru biciclete și servicii conexe (cum ar fi sisteme de partajare de biciclete), și care să lege zonele cu venituri mici de destinațiile relevante. În același timp, se va lua în considerare subvenționarea achiziționării sau a leasingului de biciclete, de biciclete electrice și de biciclete pentru marfă pentru a sprijini utilizatorii de transport cu venituri mici.
De asemenea, se vor extinde zonele de captare a transportului în comun de masă prin coroborarea acestuia cu autobuzele, precum și cu navetele la cerere, cu soluțiile de mobilitate partajată (cum ar fi vehiculele comune, bicicletele electrice, scuterele electrice, dar și vehiculele autonome partajate și călătoriile comune prin partajarea autoturismelor – car-pooling).
Sunt curios cu ce se deplaseaza babeta nazista.
Catch and Revoke
Cu avion cu reactie ELECTRIC!!!
cu avionul s-au elicopter
Hai că devine interesant! Românii PROEUROPENI sunt în extaz! Abia aștept să-și partajeze limuzinele sau să încalece pe biciclete!
Ceilalți care v-ați fi dorit altceva și ați stat acasă la alegeri, luați cu lămâie!
TOATA ZIUA AUZIM DE TAXA PE CO2 !,DAR EU PRODUC CO2 LA NIVELUL UNUI AUTOTURISM ,IN SCHIMB AM 2 HECTARE DE PADURE CARE CONSUMA CO2 IN PROCESUL DE FOTOSINTEZA ,ELIBERAND O2 !, IN FIECARE AN MASA LEMNOASA CRESTE CU CCA 7-10 TONE /HECTAR !,PENTRU CARE SE PREIA DIN ATMOSFERA NECESARUL DE CO2.
SE POATE CALCULA PENTRU FIECARE CULTURA AGRICOLA CAT CO2/HECTAR SE CONSUMA !.
SE STIE CA STATUL STIE DOAR SA IA 7 PIEI DE PE O OAIE SAU DE PE ROMAN ,STATUL ARE DOAR MANA DE LUAT !,NU DE DAT !.
CA SA-I POT PLATI TAXE IMPOZITE,ACCIZE, TREBUIE IN PRIMUL RAND SA MA LASE SA PRODUC ,IAR TAXA PE CO2 SA FIE NUMAI PENTRU CE CO2 PRODUC SUPLIMENTAR!!!,IAR CAND
PE TERENUL PE CARE IL DETIN PRIN CULTURILE AGRICOLE SI FORESTIERE AM PRELUAT MAI MULT CO2 IN PROCESUL DE FOTOSINTEZA SA MI SE PLATEASCA LA CELAS PRET /TONA ECHIVALENT CU CO2 REZULTAT DIN COMBUSTIBILII UTILIZATI1.
Să întrebăm Comisia Europeană dacă avem voie să respirăm.
De_a dreptul penibil !