Cauta

Tabletele au invadat mașinile. Dovada că butoanele fizice sunt mai bune

Potrivit unui studiu realizat în Suedia, ecranele tactile reprezintă o sursă reală de distragere a atenției pentru șoferi, obligându-i să își ia ochii de la drum prea mult timp pentru a efectua chiar și cele mai elementare acțiuni.

Logica ar impune ca mașinile să se adapteze șoferului, dar în ultimii ani s-a întâmplat exact contrariul. Pentru a controla radioul, dispozitivele de asistență la condus și o mulțime de alte funcții esențiale, a devenit aproape imposibil să nu folosești tabletele care ne-au invadat vehiculele.

Unele modele merg chiar atât de departe încât nu mai oferă nici cel mai mic buton fizic pentru a controla aerul condiționat, de exemplu. Apoi există  multe secunde petrecute căutând meniuri sau submeniuri care sunt uneori bine ascunse.

Redactorii revistei Vi Bilagare au preselectat 12 mașini de la diferite mărci și grupuri, cu sisteme multimedia diferite, comparate cu un Volvo V70, vechi de 17 ani, fără ecrane electronice.

Mai mulți șoferi au fost rugați să îndeplinească același număr de sarcini simple (selectarea posturilor de radio, reglajul scaunului, schimbarea temperaturii etc.) la o viteză de 110 km/h.

Rezultatele sunt clare, comentează experții  L’Automobile Magazine: în V70, ochii șoferului sunt cel mai des ațintiți asupra drumului, pe o distanță comparată de 306 metri. Imediat în urma sa se află – supriză –   Dacia Sandero, ale cărei singure setări radio se fac prin intermediul ecranului tactil. Pe locul trei în clasament se află un alt Volvo, SUV-ul-coupe C40.

Cu toate acestea, majoritatea celorlalte mașini sunt mult în urma acestui trio. Într-un Tesla Model 3 trebuie să parcurgeți o distanță dublă față de Volvo pentru a efectua aceleași acțiuni.

Cu un BMW iX, distanța necesară este de trei ori mai mare! Ultimul loc îi revine lui MG Marvel R, în care este necesar să parcurgi aproape 1,5 kilometri pentru a finaliza testul, de aproape 5 ori mai mult decât V70 break. Dovada că dimensiunea ecranului nu este neapărat o garanție a siguranței.

Mașinile folosite în test: BMW iX, Dacia Sandero, Hyundai Ioniq5, Mercedes GLB, MG Marvel R, Nissan Qashqai, Seat Leon, Subaru Outback,Tesla Model 3,VW ID.3, Volvo C40, Volvo V70(2005).

Ultimele stiri

  • Ducesa de Kent a Marii Britanii s-a stins din viață la vârsta de 92 de ani/Anunțul de la Palatul Buckingham – VIDEO
  • Român dispărut în Italia, găsit în viață după 12 zile. Cu ce s-a hrănit în tot acest timp
  • Drone detectate la nord-est de Sulina/Două aeronave Eurofighter Typhoon au survolat zona din apropierea graniţei cu Ucraina
  • BNS, solidar cu protestele profesorilor din întreaga țară: „Revendicările lor să fie soluționate în mod responsabil”
  • Fit-tech românesc: cum personalizarea AI în fitness și nutriție prinde teren și la noi
  • Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. Estimările meteorologilor pentru perioada 8 septembrie – 6 octombrie
  • Atac șocant în Canada: o tânără a fost ucisă, alte șapte persoane fiind rănite. Ce s-a întâmplat cu agresorul
  • Ministrul Educației, optimist că școala va începe luni: „Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală”
  • Ministrul Muncii, întrebat dacă vor fi bani de pensii până la sfârşitul anului: „Vor fi dacă vom face niște economii” – VIDEO
  • Oferta publică de cumpărare Fondul Proprietatea SA.
  • Exit mobile version