AcasăDIVERSESupermașinile italiene se luptă să nu fie îngropate de UE

Supermașinile italiene se luptă să nu fie îngropate de UE

Pe măsură ce Europa se pregătește să interzică motoarele cu ardere, Italia –  țara care se mândrește cu  mașinile sport de mare putere produse de Ferrari și Lamborghini, caută deja modalități de a rezolva restricțiile propuse.  

Guvernul lui Mario Draghi este în discuții cu Uniunea Europeană pentru a proteja producătorii de supercaruri de la eliminarea treptată, planificată să intre în vigoare până în 2035

Roma susține angajamentul Europei de a reduce emisiile prin eliminarea treptată a motoarelor cele mai poluante.

Însă ministrul italian pentru tranziția ecologică, Roberto Cingolani, arată că sectorul super-mașinilor este o nișă care trebuie păstrată și există discuții în curs cu Comisia UE cu privire la modul în care noile norme se vor aplica acestor producători care vând mult mai puține vehicule decât marile companii.

„Aceste mașini au nevoie de o tehnologie foarte specială și necesită baterii pentru tranziție”, a spus Cingolani. „Un pas important este ca Italia să câștige autonomie în producerea de baterii de înaltă performanță”, motiv pentru care țara urmează să lanseze un „program giga-factory” pentru acest sector.

Comisia a anunțat planul de eliminare treptată în iulie ca parte a efortului regiunii de a reduce emisiile care contribuie la încălzirea globală.

Dar calendarul ar putea fi o provocare pentru producătorii de lux care au în ofertă mașini ale căror motoare puternice emit niveluri de poluare peste medie.

UE se află încă în primele etape ale examinării planului, întrucât regulile propuse vor fi discutate acum de statele membre și de Parlamentul European, notează Bloomberg. Procesul va dura probabil până la doi ani, unele țări ar putea propune modificări pentru a-și apăra companiile și industriile.

Puține și protejate

Președintele Asociației Producătorilor de Automobile Europene, Oliver Zipse, a declarat că sprijină efortul italian, având în vedere „situația specială” cu care se confruntă producătorii de supercaruri.

„Pentru producătorii foarte mici, care, în imaginea mai largă a emisiilor globale, nu joacă aproape nici un rol, există argumente bune pentru luarea în considerare a acestor scutiri”, a spus Zipse la salonul auto IAA din München.

Cingolani, fost director neexecutiv la Ferrari, susține că numărul vehiculelor care ar beneficia de o scutire ar reprezenta o simplă fracțiune din piața care se cifrează în milioane.

Ferrari a vândut în jur de 9.100 de vehicule în 2020, în timp ce vânzările Lamborghini s-au ridicat la aproximativ 7.400.

Încercarea Italiei de a-și proteja producătorii auto emblematici nu înseamnă că țara se opune mișcării către electrificare. „Aceasta este o problemă de politică globală”, a explicat Cingolani. „Există o conștientizare clară despre necesitatea unei tranziții către mobilitatea electrică. ”

Totuși, ajutorul de la Bruxelles ar putea fi crucial pentru Ferrari. Compania încă nu oferă un vehicul complet electric și a încetinit adoptarea electrificării.

Ferrari va dezvălui primul său vehicul care funcționează în totalitate pe baterii în 2025, a declarat președintele John Elkann la începutul acestui an. Supraviețuirea firmei din Maranello  în zilele în declin ale motorului cu ardere internă va fi una dintre cele mai mari priorități pentru CEO-ul Benedetto Vigna, numit în funcție pe 1 septembrie.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
576 afisari

1 COMENTARIU

  1. Și care ar fi utilitatea acestor „super-mașini” de trebuie să le purtăm de grijă?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger