Cauta

Strategia giganților luxului. Unde să găsesc cele mai noi modele Gucci și Louis Vuitton

În urmă cu 30 de ani, „doamna de birou”, cu eșarfa Burberry și geanta Gucci, era o apariție obișnuită în metroul japonez. Făcând naveta la serviciu, ea reprezenta cea mai importantă piață de lux din Asia, cu o treime din vânzările globale de top.

Până în 2019, China a fost magazinul giganților de bling-bling, consumatorii din această țară reprezentând 33% din piața bunurilor de lux, potrivit Bain & Co. Cumpărătorii japonezi reprezentau doar 10%.

Pandemia a schimbat jocul. Cumpărătorul chinez de încredere și cu buzunare mari a dispărut aproape complet, în timp ce americanii au umplut golul în ultimii doi ani. Dar semnele sugerează că și apetitul lor se răcește.

Pentru a se proteja împotriva incertitudinii din China și pentru a câștiga timp pentru a înțelege cum au evoluat consumatorii, companiile luxului s-au îndreptat din nou către Japonia și Coreea de Sud.

Dar și cetățenii chinezi încep să călătorească din nou în străinătate, iar Japonia va fi în fruntea listei lor. Dintre considerentele la alegerea unei destinații, siguranța și igiena (un produs al paranoiei post-Covid) rămân cele mai importante, urmate îndeaproape de locul unde se poate face cea mai bună ofertă pentru un ceas Cartier. Astfel, grupurile europene de lux își intensifică inițiativele în această țară.

Louis Vuitton a dat o amploare deosebită colaborării sale cu artista japoneză Yayoi Kusama și a lansat produsele mai întâi în Japonia și China. Mărcile firmei au contracte cu designerul japonez Nigo (în prezent director de creație al casei sale Kenzo) și cu brandul Sacai.

Chanel își va repeta prezentarea de modă Metiers d’Art – organizată pentru prima dată la Dakar, Senegal, la începutul lunii decembrie – la Tokyo, în iunie.

Kering s-a angajat într-o serie de inițiative de marketing după ce a deschis noile pavilioane Gucci din Tokyo și Seul. Ambele orașe se mândresc, de asemenea, cu conceptul de restaurant „Gucci Osteria by Massimo Bottura”.

Și Burberry Group pune un accent deosebit pe Japonia. Până în 2015, afacerile sale din această țară au fost operate de Sanyo Shokai Ltd. Profită de această oportunitate pentru a-și dezvolta prezența relativ mică, inclusiv prin deschiderea de noi magazine și prin evidențierea moștenirii britanice.

În tot peisajul luxului, aceste eforturi au rezonanță în rândul cumpărătorilor japonezi. Dar mega-brandurile dominante – Louis Vuitton, Chanel și Hermes – vor trebui să atragă cumpărătorii mai tineri, care se orientează din ce în ce mai mult către nume de ultimă generație.

Între timp, consumatorii sud-coreeni sunt cei care au marcat tendințele Asiei. Ei acordă prioritate aspectului și succesului financiar, potrivit analiștilor de la Morgan Stanley.Coreea de Sud a fost piața de lux cu cea mai rapidă creștere între 2019 și 2022, eclipsând chiar și SUA.

Prin urmare, îndreptați-vă spre Tokyo sau Seul pentru cele mai noi produse Gucci și Louis Vuitton.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • E oficial. Ursula a dat undă verde pentru importurile din Ucraina până în 2025
  • Gabriela Firea, a doua scrisoare deschisă către Nicușor Dan: „Domnule primar, sunteți serios?”
  • Real Madrid, regina Europei
  • Reputația Americii, în pumnii lui Trump
  • Politica de condamnare. Cum va juca Biden cartea vinovăției lui Trump?
  • Burse, cluburi, suporteri. Cât de rentabile sunt acțiunile în fotbal?
  • Băncile globale trag alarma: reglementările ecologice, un nou tip de risc imobiliar
  • Întâlnire de gradul 3!
  • Summitul lui Zelenski, mult zgomot pentru nimic?
  • Exit mobile version