AcasăDIVERSEStandardul Euro7, mai drastic: vizează pneurile mașinilor și frânele!

Standardul Euro7, mai drastic: vizează pneurile mașinilor și frânele!

Următorul standard antipoluare va fi extrem de dur,  luând în considerare uzura pneurilor și a frânelor.

Deși gazele de eșapament sunt primul inamic al poluării aerului, legislatorii nu uită alte componente care sunt, de asemenea, sursa particulelor fine. Anvelopele sunt unul dintre acestea, iar Euro 7, care urmează să intre în vigoare în iulie 2025, intenționează să ia în considerare uzura lor.

Într-un interviu acordat site-ului autoactu, Cyrille Roget, directorul de comunicare tehnică de la Michelin, detaliază protocolul de testare: patru mașini circulă în convoi pe un traseu reproductibil de 500 km și parcurg în total 8.000 km.

Masa este măsurată la fiecare 1.000 km, ceea ce permite să se deducă o pierdere la sfârșitul ciclului. Pentru a clasifica anvelopele, se utilizează un cauciuc de referință, care este apoi comparat cu celelalte. În final, cele mai slabe performanțe nu primesc certificare, în timp ce celelalte sunt omologate pentru a fi utilizate pe automobilele care respectă standardul Euro 7.

Comisia Europeană vizează inițial doar vehiculele Euro 7, astfel încât nu va exista niciun efect retroactiv asupra restului parcului auto, care ar putea circula în continuare cu orice tip de anvelope.

Evident, crearea unei clasificări între producători va fi văzută în mod pozitiv de cei care vor reuși cu brio exercițiul, în timp ce cei mai slabi și-ar putea vedea viitorul întunecat de o astfel de măsură.Potrivit lui Roget, „benzile de rulare și cauciucul sunt cele care trebuie să fie prelucrate” pentru a respecta standardul.

Și uzura frânelor, care produc emisii, este, de asemenea, un aspect la care Comisia lucrează în cadrul proiectului său de regulament pentru Euro 7. Încă o dată, rămâne la latitudinea producătorilor să se adapteze prin diverse subterfugii, cum ar fi o conductă care să aspire praful direct pe disc, ca un aspirator, sau utilizarea de noi materiale, cum ar fi un strat de carbură de tungsten pentru discuri.

O tehnologie pe care Porsche o folosește deja din 2019 pe unele dintre modelele sale și care poate fi recunoscută prin etrierele albe, care ar trebui să rămână curate, deoarece primesc mult mai puține particule decât frânele convenționale din oțel sau carbon-ceramică.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
2.436 afisari

9 COMENTARII

    • este foarte simplue – regulile absurde vor fi ignorate si toata lumea va renunta complet la standarde de poluare. cel mai probabil se va renunta si la cauciucuri de iarna, itp rca, rovigineta taxa de pod si alte asemena kk turi iar majoritatea proprietarilor de autovehicule vor deveni de fact infractori si nu ai puscarii pentru 7 milioane de oameni. din contra daca un milion vin la cotroceni nu mai face fata nici spp-ul

  1. Da’ testarea respiratiei oamenilor , cand? Sustinatorii aberatiilor sunt ”progresistii” Dupa intreaga schimbare as vrea sa le vad meclele pe care le vor avea traind in societatea lor proaspat construita de ei!

  2. Pai Niculoae Ceausescu era mai democrat comparativ cu bruxellezii astia… Hallo sriule ce facurati ba in ce bagarati tara?! :))

  3. NEMERNICII AU OMIS ……………….BĂŞINILE…………..RAGAITURILE……………………

  4. ” Masa este măsurată la fiecare 1.000 km, ceea ce permite să se deducă o pierdere la sfârșitul ciclului. ”

    (banuim cine e de vina,China;
    perversitate chinezeasca)

    S.U.A trebuie distrusa!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger