Cauta

Siguranța la volan. Testele de impact, în sfârșit pe direcția bună?

La începutul anilor 2000, Euro NCAP a făcut pași mari în îmbunătățirea siguranței automobilelor prin efectuarea de teste de impact pentru a evalua protecția pasagerilor. În ultimii ani, însă, organizația s-a îndepărtat periculos de la obiectivul său inițial, acordând prea multe puncte ajutoarelor electronice, fără a le verifica eficiența reală.

Euro NCAP va corecta aceste deficiențe și va face ca protocolul său de testare și notare să evolueze, mai degrabă în direcția bună, începând cu 2026.

Evaluarea obiectivă a protecției fizice a ocupanților în caz de accident rămâne aceeași, în cazul accidentelor frontale și laterale folosindu-se în continuare manechine de testare dotate cu senzori pentru a înregistra eventualele leziuni.

Dar se va adăuga o evaluare a riscului de leziuni cerebrale. Logic, deoarece, în timp ce o celulă centrală foarte rigidă protejează integritatea fizică a ocupanților, zonele de deformare și de absorbție progresivă a energiei sunt esențiale pentru a minimiza leziunile suferite de creier în timpul impactului.

În sfârșit, în cadrul acestor teste de impact, Euro NCAP va ține cont mai mult de diversitatea șoferilor și pasagerilor, fie că este vorba de greutate, de constituție, de diferențele morfologice dintre bărbați și femei sau de vârstă.

Cu toate acestea, pentru a evita, așa cum se întâmplă în prezent, un impact excesiv de radical al simplei prezențe a dispozitivelor electronice de asistență la conducere asupra scorului final, Euro NCAP adaugă trei domenii de evaluare la măsurătorile înregistrate în timpul acestor teste de impact: siguranța la volan, evitarea accidentelor și, în cele din urmă, siguranța după un accident.

Aceste trei elemente vor fi introduse progresiv pe o perioadă de trei ani, începând cu 2026, în timp ce protocoalele și echipamentele de măsurare vor fi puse la punct și sistemele electronice în cauză vor fi introduse pe mașinile care urmează să fie evaluate.

Siguranța la volan se va concentra pe verificarea pierderii atenției șoferului (oboseală, comportament, distragerea atenției de la interfața om-mașină (HMI), smartphone, disconfort etc) sau uitarea unui copil la bord.

Cel de-al doilea domeniu este o evaluare a eficienței tuturor sistemelor care ajută la evitarea unui accident (frânare automată, evitarea obstacolelor, fie că este vorba de autoturisme, pietoni sau vehicule pe două roți, ajutor la menținerea benzii de rulare, control activ al vitezei de croazieră etc).

Ultimul domeniu va fi, de asemenea, evaluarea siguranței post-accident (apel automat de ajutor) cu introducerea unei aplicații disponibile în toate limbile pentru personalul medical, care să  arate cum să procedeze în condiții de siguranță pentru a stinge un incendiu sau pentru a scoate o persoană dintr-o mașină, inclusiv pe modelele electrice.

În cele din urmă, eficiența funcțiilor de „conducere autonomă” va fi testată în diferite condiții.Potrivit Automobile magazine, evaluarea performanțelor acestor sisteme foarte complexe nu va face parte direct din punctajul final, dar va oferi un bonus modelelor echipate.

Ultimele stiri

  • Mihaela Gheorghe, „Învățătoarea Anului 2025”, premiată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României. Dascălul, finalist al Ligii Profesorilor Excepționali
  • ”Șoimii” de la Washington și Ierusalim visează la prăbușirea regimului iranian
  • Lautaro Martinez: „Am rezonat cu Chivu”
  • Patronul clubului „Expirat” din Capitală, reținut pentru trafic de droguri – SURSE/Ce au găsit anchetatorii la locuința sa
  • Prăbușirea industriei nu mai poate fi oprită. Scădere accelerată a producției înaintea scumpirii energiei
  • Interesul poartă fesul
  • Schița viitorului GUVERN (surse). Ce ministere și-ar dori PSD și ce ministere ar vrea PNL, USR și UDMR
  • Un summit cu tâlc: China va controla Asia Centrală?
  • Momentul ”euro global”
  • Tehnologia care ne îngrijește: Aplicații și dispozitive smart pentru sănătatea ta în 2025
  • Exit mobile version