AcasăDIVERSESfârșitul unui brand celebru

Sfârșitul unui brand celebru

Grupul nipon Olympus, odată unul dintre cele mai renumite mărci de aparate de fotografiat, renunţă la această afacere după 84 de ani şi o vinde firmei de private-equity Japan Industrial Partners (JIP).

Nu au fost publicate detaliile tranzacției, care ar urma să fie finalizată până la sfârșitul acestui an, însă Olympus și-a motivat decizia datorită faptului că piața aparatelor fotografice digitale este “extrem de dificilă” și nu mai aduce profit. Compania a raportat pierderi în ultimii trei ani, iar apariția telefoanelor mobile inteligente a fost lovitura de grație. În 1936, Olympus,  fabricant de  microscoape în acei ani, a produs primul aparat foto, însă costul acestuia depăşea nivelul salariului lunar din Japonia.

Compania a continuat să-şi dezvolte afacerea în deceniile următoare, devenind unul din liderii pieţei. “Aparatele Olympus erau revoluționare, mici, ușoare și cu lentile de cea mai înaltă calitate. Însă în ultimii ani au luat decizii greșite, mai ales în privința performanței video, unde rivalii au făcut pasuri importante. În plus, directorii companiei au fost implicați într-un scandal financiar în 2011”, spune Nigel Atherton, editor al revistei Amateur Photographer, citat de BBC. Produsele Olympus – cum ar fi lentilele Zuiko – ar putea fi folosite de Japan Industrial Partners, “un pas potrivit pentru a păstra moștenirea mărcii”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor