Cauta

Sfârșitul mașinilor cu motoare termice. Europa își trage gloanțe în picior

Pentru Uniunea Europeană, legătura dintre emisiile de CO2 (și, în consecință, încălzirea globală) și utilizarea mașinilor cu motoare cu combustie nu mai este pusă la îndoială.

Prin urmare, la 27 octombrie, a decis să pună capăt vânzării acestor vehicule în termen de 13 ani. Până în 2035, 100% din mașinile noi puse în vânzare vor trebui să fie electrice.

Această opțiune pare mai virtuoasă pentru climă, cu o estimare de 100 g de CO2/km emis de un vehicul electric, pentru 200 până la 250 g/km de un vehicul pe benzină.

Însă Franța pledează pentru o clauză de revizuire în 2026. Clement Beaune, ministrul Transporturilor, este de acord cu Thierry Breton, comisarul european pentru piața internă, că tranziția către electricitate este esențială, dar avertizează că vor urma “transformări industriale majore”.

Există numeroase motive de îngrijorare: trecerea la vehiculele electrice ar putea elimina peste 600 000 de locuri de muncă, prețul nu este încă foarte accesibil (în prezent, cu 27% mai mare decât cel al mașinilor pe benzină), iar numărul de puncte de încărcare este insuficient.

Dependența față de China ar putea fi, de asemenea, accentuată: piața chineză ar beneficia de oportunitățile economice considerabile create de încetarea exporturilor europene de vehicule cu combustie sau hibride.

Confruntat cu această provocare colosală, Thierry Breton a anunțat crearea unui grup de lucru al cărui obiectiv va fi identificarea dificultăților și luarea măsurilor necesare pentru a putea respecta termenul din 2035. Acest organism va reuni la fiecare trei luni producători, furnizori, orașe, operatori de energie electrică, sindicate și asociații de consumatori.

Clauza de revizuire va permite studierea tehnologiilor alternative care ar putea însoți introducerea energiei electrice. Mijloacele convenționale ar putea fi înlocuite de combustibili sintetici sau de motoare hibride plug-in, dacă se demonstrează că aceste tehnici inovatoare sunt capabile să atingă obiectivul de eliminare totală a emisiilor de gaze cu efect de seră de la vehicule.

Este clar că se vor depune toate eforturile pentru a respecta angajamentul din 2035, dar a fost anunțat că acesta ar putea fi amânat dacă grupul de lucru consideră că este necesară o amânare.

O descoperire surpriză pentru cei din industria auto, pentru care termenul limită a fost întotdeauna prezentat ca o decizie fermă și finală. Majoritatea marilor mărci auto și-au anticipat calendarul și spun că sunt pregătite să treacă la mașini complet electrice înainte de 2035…

Ultimele stiri

  • Ungaria respinge propunerea reintroducerii serviciului militar obligatoriu în Europa
  • S-a trecut peste limita lui Putin? Rusia anunță că a doborât o dronă ucrainiană lângă Moscova
  • Coreea de Nord anunță că ultima lansare a unui satelit militar a eșuat
  • Radu Mazăre: „Nu mă mai interesează viața publică sub nicio formă”
  • Un important stat european se izolează de restul lumii. Garduri şi bariere de 2,5 miliarde de euro, la graniţă
  • Alege ce citești
  • Medicii au luat în calcul externarea lui Florin Piersic. Când ar putea pleca acasă marele actor
  • Alege ce citești
  • USR, între dezvăluirile lui Coldea și clanul Fabian
  • Guvernul şi i-a „pus în cap” pe angajaţii de la Senat și Camera Deputaților. Oamenii au protestat pe holuri
  • Exit mobile version