AcasăDIVERSESe vor întoarce clienții în magazine?

Se vor întoarce clienții în magazine?

Acum, când magazinele de pe glob – de la Fifth Avenue până la Oxford Street – își redeschid ușile după luni de închideri obligatorii, clienții pășesc într-o nouă eră a comerțului cu amănuntul.

Există verificări de temperatură fără atingere, măști obligatorii și stații de igienizare a mâinilor, precum și curățare vizibilă efectuată în timpul orelor de deschidere. În pofida mesajelor de genul “Am redeschis”,  se poate spune că orice probleme cu care se confruntă clienții cu privire la curățenie – indiferent dacă sunt percepute sau reale – vor avea efecte de durată asupra loialității lor, scrie BBC. Iar comercianții nu își permit acest lucru, lunile de blocare au afectat companii majore: J. Crew, Debenhams sau JC Penney. De asemenea,  vânzările la magazinele de îmbrăcăminte din SUA au scăzut  în mai cu 63,3%.

Între timp, cumpărătorii s-au mutat online într-un ritm record, un obicei pe care intenționează să-l mențină pe toată durata pandemiei și dincolo de ea. Renunțarea aproape completă a turismului a fost un factor major în acest declin, lanțurile de magazine precum Selfridges realizează vânzări în proporție de 60% cu ajutorul cardurilor de credit străine. Brandurile de lux sunt deosebit de vulnerabile, turiștii chinezi continentali, de exemplu, reprezentă  două treimi din vânzările din Hong Kong și o treime din vânzările din capitalele comerciale europene.

Chiar și companiile cu bilanțuri relativ sănătoase își micșorează amprentele: Zara Parent Inditex închide între 1.000 și 1.200 de locații, în principal în Europa și Asia; în timp ce Nordstrom închide definitiv 19 magazine americane.  Coresight Research, o firmă de cercetare și consultanță de vânzare cu amănuntul, prognozează  până la 25.000 de ânchideri de magazine în SUA în 2020. Experții spun că primele câteva săptămâni de după redeschidere pot aduce o creștere a vânzărilor datorită cererii reduse din timpul blocării, dar este un teren nesigur în fața recesiunii și șomajului global uluitor de ridicat. Dar avantajul comercianților este faptul că marea majoritate a clienților s-au săturat de stat în case. Chiar dacă shoppingul arată puțin altfel decât înainte, numărul persoanelor care intră pe ușile magazinelor va crește.

author avatar
Radu Jacotă Redactor