AcasăDIVERSESe îngroașă gluma. Autovehiculele noi vin cu defecte din fabrică. Avalanșă de...

Se îngroașă gluma. Autovehiculele noi vin cu defecte din fabrică. Avalanșă de alerte în Europa

alerte, autoturisme, defecțiuni, fabrică, recesiune, incendiu, italia

Autovehiculele noi, cumpărate cu zeci și chiar sute de mii de euro, au ajuns adevărate capcane ale morții. Acestea sunt lansate pe piață cu defecte din fabricație, rechemările în service-uri pentru remedierea deficiențelor grave făcându-se, mai nou, și la o lună-două de la vânzare. Și vorbim despre cele mai cunoscute brand-uri și, evident, cele mai scumpe, care fac rabat de la calitate și siguranță.

Alertele privind defectele grave ale autovehiculelor noi, care pun în pericol atât viața șoferilor și a pasagerilor, cât și a celorlalți participanți la trafic, au ajuns deja un fenomen îngrijorător. Fenomen pe care autoritățile europene îl tratează ca pe o normalitate, clamând, pe de altă parte, grija pentru sănătatea și viața cetățenilor UE.

Dacă la mașinile electrice, aruncate prea devreme pe piață, fără o finalizare a cercetărilor, incendiile sunt ceva obișnuit, aprinderea din senin a unui autoturism clasic abia ieșit din fabrică este crimă cu premeditare a producătorilor. Pentru că, în goana după profit și după întâietate pe piață, segmentele siguranței și calității au fost efectiv anulate. Mai mult, poate fi vorba despre o recesiune mocnită a acestui sector, care încearcă să-și acopere pierderile prin utilizarea unui personal slab calificat și a unor materiale de proastă calitate. Pe Safety Gates, sistemul de alertă rapidă al UE, apare poate cel mai cunoscut și mai sigur brand din Europa: Volvo. Și nu orice Volvo, ci chiar celebrele camioane Volvo, modelele FHE / FME (4) (FH, FH16, FM), produse în Suedia în perioada 12.09.2022 – 21.04.2023, care pot lua foc în orice moment.

”Din cauza unei probleme de software, atât bateriile de 12 V, cât și cablurile lor de alimentare se pot supraîncălzi în timpul încărcării bateriilor de tracțiune cu ciclu profund. Acest lucru ar putea provoca un incendiu al vehiculului”, se precizează în alerta europeană. Tot pe Safety Gates apare o alertă privitoare la furgoneta de pasageri Toyota, modelele Proace, Proace City, fabricate în Franța în perioada 16.02.2023 – 5.05.2023. Astfel, funcția de siguranță (senzorul de temperatură a pinului de încărcare) a cablului de încărcare a mașinii se poate defecta și nu împiedică supraîncălzirea cablului, creând un risc de incendiu.

Probleme mari la Land Rover

Produse în Marea Britanie și vândute în statele UE, autoturismele Land Rover au deja mari probleme. La modelele Range Rover și Range Rover Sport produse în 2023, ansamblurile farurilor se pot defecta atunci când vehiculul este pornit sau oprit și nu se vor recupera la ciclurile de aprindere ulterioare. Aceasta are ca rezultat defecțiunea în funcționare a farului, a lămpii de poziție față, a luminii de zi și a semnalizatorului de direcție, crescând riscul de accident. Totodată, la modelul Range Rover, fabricat în 2022-2023, cablul de conectare a lămpii spate poate fi deteriorat și poate cauza defectarea lămpii spate. Ca urmare, alți utilizatori ai drumului ar putea să nu fie conștienți de frânare, crescând riscul unui accident. La autoturismul Ford Fiesta, produs în Germania, în perioada 2.1.2023 – 23.5.2023, șurubul/piulița articulației sferice inferioare a suspensiei față nu este strâns corect, ceea ce poate duce la slăbirea articulației pivotante și, astfel, poate duce la defecțiunea direcției, crescând riscul unui accident. Iar la Peugeot 3008 și 508, produse în Germania între 12.03.2019 și 08.12.2022, bateria de tracțiune se poate supraîncălzi din cauza software-ului de monitorizare defect și poate lua foc.

Nici Mercedes nu mai e ce-a fost

La Mercedes-Benz, model C-Class, produs în Germania în perioada 30.06.2021 – 6.06.2023, cuplul de strângere a conexiunilor cu șuruburi pe anumite puncte de împământare de 12V și 48V poate fi insuficient. Acest lucru poate duce la fixarea necorespunzătoare a cablajului, ceea ce poate cauza creșterea temperaturii în această zonă, crescând riscul de incendiu. Totodată, autobuzele Mercedes Benz, modelele Citaro, Citaro Ü, Citaro K, Citaro LE, Citaro LE Ü, Citaro LE MÜ, Citaro G, Citaro GÜ, fabricate în Germania în perioada 28.04.2021 – 08.06.2023, prezintă riscuri de rănire a pasagerilor. Datorită șuruburilor necorespunzătoare ale mecanismului de antrenare a ușii, ușa electrică hidraulică interioară se poate deschide independent până la 30% în timp ce vehiculul este condus și apoi se poate închide singură. Lista cu alertele privind defecțiunile autovehiculelor este foarte lungă. Dramatic este că marea majoritate a alertelor vizează mașinile produse în Germania, cândva renumită pentru calitatea produselor sale.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.363 afisari

3 COMENTARII

  1. Europa este prea corupta si are alte prioritati parade le de homalai si sa schimba sexul la copii ,sa legalizeze pedofilia si drogurile

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger